Promocja Visa pomogła sieciom lepiej zanalizować zachowania zakupowe klientów

Autor: dlahandlu.pl 25 sierpnia 2015 09:57

Z promocji Visa realizowanej wspólnie z sieciami Biedronka i PKN ORLEN oraz sześcioma innymi detalistami, skorzystała ponad połowa osób, które dokonały rejestracji kodu otrzymanego dzięki płatności kartą Visa.

- Współpraca z detalistami i wsparcie ich biznesu poprzez analizę zachowań zakupowych grup klientów korzystających z kart Visa to jeden z naszych strategicznych celów – powiedział Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.

Do końca lipca br. można było wykorzystać oferty partnerów promocji uzyskane po zarejestrowaniu kodów otrzymanych podczas głównej jej fazy, trwającej od 18 maja do 28 czerwca br. Wszyscy użytkownicy kart Visa lub smartfonów z wirtualną kartą Visa, którzy w tym okresie zapłacili nimi za zakupy w sklepach Biedronka lub paliwo na stacjach ORLEN (łącznie ponad 4 tys. placówek), otrzymali specjalny kod promocyjny. Po jego zarejestrowaniu klienci mogli skorzystać z wybranej oferty jednego z partnerów promocji – Allegro, C&A, Cinema City, Intersport, Praktiker, Telepizza oraz marek własnych ORLEN: Stop Cafe i paliwa VERVA.
Odsetek osób, które skorzystały z promocji po otrzymaniu kodu oferty w sklepach sieci Biedronka i na stacjach ORLEN, wyniósł średnio 51%. Taki współczynnik w branży marketingowej jest uznawany za wysoki. U niektórych partnerów promocji osiągnął on nawet blisko 60%.

„Polscy detaliści mogą w pełni korzystać z możliwości rozwoju biznesu, jakie stwarza Visa. Dzięki dokładnej analizie danych dotyczących płatności grup konsumentów, proponujemy naszym partnerom skuteczne przedsięwzięcia marketingowe, które znacząco wpływają na wzrost ich biznesu, a jednocześnie pozwalają popularyzować obrót bezgotówkowy” – podsumowuje Greg Watts, szef zespołu ds. rozwoju rynku, Visa Europe.

Promocja przełożyła się na wzrost liczby klientów u detalistów będących partnerami przedsięwzięcia. W sieci Telepizza trzeba nawet było zatrudnić dodatkowy personel, aby na czas obsłużyć wszystkich chętnych.
Spoty reklamowe ze szczegółami kampanii były emitowane w ogólnopolskiej telewizji, szeroko wykorzystywane były też nośniki reklamy zewnętrznej. Aktywną komunikację prowadzili także partnerzy – zarówno Biedronka i PKN ORLEN, jak i detaliści, u których można było zrealizować kupony promocyjne. Podczas promocji wykorzystano łącznie prawie 15 tys. plakatów i niemal 7 mln ulotek. Dodatkowo, e-maile do swoich użytkowników wysłało Allegro, a Telepizza nadrukowała informację o promocji na pudełkach, w których dostarczana jest pizza. O promocji szeroko informowały swoich klientów również banki członkowskie Visa Europe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6477

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.