Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Promocje zapędziły handel w ślepy zaułek

Autor: www.dlahandlu.pl 23 września 2016 09:45

Promocje zapędziły handel w ślepy zaułek fot. shutterstock

Lidl w nowej akcji promocyjnej marek własnych odchodzi od czystej formy konkurowania wyłącznie ceną. Należy zwrócić uwagę, że mocno podkreślane są cechy produktu i jego jakość, wraz z argumentacją, że przeprowadzone badania konsumentów wykazały takie samo zadowolenie jak przy używaniu „soku nr 1 na rynku”. Czyli komunikat z „najniższa cena” zmienia się w „value for money” (czyli jak w reklamie „dobra jakość i dobra cena”). Nie bez znaczenia jest również podkreślenie, że za tą wartością stoi marka Lidla - mówi Tomasz Stec, Manager w Simon-Kucher & Partners.

- Z pewnością firmy powoli dostrzegają, że są tak naprawdę w ślepym zaułku: dalsze obniżanie cen jest już finansowo nieopłacalne, a proste ruchy cenowe są z bezlitosną konsekwencją kopiowane przez konkurencję. W wyniku tego rynek znajduje się w punkcie równowagi o bardzo niskiej marży. Co się udaje dzięki temu osiągnąć?  W zasadzie nic, gdyż polski konsument uważając się za spryciarza, konsekwentnie wykorzystuje okazje do tańszych zakupów nie obdarzając żadnej z sieci nadmierną lojalnością - podkreśla nasz rozmówca.

Lidl próbuje przezwyciężyć te przeciwności i buduje strategię właśnie wokół wartości dostarczanej przez swoje marki odnosząc się bezpośrednio do konsumenckiego poczucia bycia sprytnym. „Sprytnie i tanio kupować marki Lidla”. Po co przepłacać skoro  sok o co najmniej takiej samej jakości kupię w Lidlu taniej?

- Mamy tutaj do czynienia jednak z istotną zmianą w komunikacji i argumentacji. Po pierwsze nie mówimy już, że jesteśmy najtańsi, tylko że w ramach marki własnej oferujemy produkty, które są dobrej jakości i są tańsze. Po drugie, taka komunikacja jest trudna do skopiowania (w postaci istnienia marki własnej, zbudowania wiarygodnego przekazu posiłkującego się badaniami rynkowymi, zbudowania odpowiedniego pozycjonowania cenowego względem marek regularnych) niż zaoferowanie klientom zwykłego rabatu cenowego. Działania Lidla są z pewnością interesującą alternatywą i próbą budowania lojalności wśród konsumentów. Na razie trudno ocenić czy są krótką kampanią reklamową, czy bardziej gruntowną zmianą pozycjonowania cenowego. Z pewnością warto te działania obserwować - podsumowuje Tomasz Stec.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • PB41 2016-09-23 15:24:07

    Obecna reklama Lidla może potencjalnie wprowadzać klientów w błąd - stwierdzenie, że większość konsumentów wybrała produkt Lidla niż produkt nr 1 może oznaczać, że po zbadaniu 3 konsumentów - dwóch stwierdziło, że Lidl jest lepszy. Jednak nie chce mi się w to wierzyć - testowałem osobiście wiele produktów i maki Lidla (no może poza sokami) wypadają przeciętnie, a na pewno nie lepiej niż produkt numer 1 !! "Produkcie numer 1! Obudź się i idź po swoje do sądu!".

  • Mm28 2016-09-23 13:55:47

    Szkoda ze pewnie niewiele.osob to przeczyta, ale polskie firmy powinny byc bezlitosne i pokazywac jak taka zagraniczna siec dobija polskich producentow i jak wyprowadza zlotowki z kraju. Co z tego ze chwala sie polskimi markami jak stawiaja niegodziwe warunki. Osobiscie chodze po.osiedlu do warzuwniaka, do miesnego, do osiedlowego sklepu i przeplacam ale mam nadzieje ze ktos godziwie zarobi

  • a 2016-09-23 11:50:11

    POPIERAJMY POLSKICH PRODUCENTÓW, POLSKIE SIECI HANDLOWE - przynajmniej kapitał pozostaje w Polsce

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.