Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Property Forum Kraków: Strefowanie handlu ogranicza rozwój miasta

Property News 25 listopada 2013 12:46

W statystykach krakowski rynek centrów handlowych, na tle innych polskich miast, wypada bardzo pozytywnie - podaż zlokalizowana w centrach, parkach i outlecie wynosi tu nieco ponad 500 tys. mkw., a nasycenie powierzchnią nie jest jeszcze tak wysokie jak choćby w Poznaniu czy we Wrocławiu. Do tego stopień niewynajętej powierzchni w mieście to zaledwie ok. 3 proc.

Pod względem nasycenia powierzchnią handlową Kraków zajmuje 6. miejsce wśród ośmiu głównych aglomeracji. Wśród największych istniejących obiektów handlowych w stolicy Małopolski są: Bonarka City Center (93 tys. mkw.), Galeria Krakowska (60 tys. mkw.), Galeria Kazimierz (38 tys. mkw.) czy Park Handlowy Zakopianka (58 tys. mkw.). - Kraków i Warszawa to obecnie dwa najbardziej obiecujące rynki pod kątem realizacji projektów handlowych w Polsce - mówi Krzysztof Giemza, dyrektor działu centrów handlowych, Echo Investment SA.

Andrzej Jarosz, dyrektor komunikacji i marketingu, Mayland RE, zwraca uwagę, że statystyki nie zawsze odzwierciedlają rynkową rzeczywistość, ale w mieście zdecydowanie jest miejsce na kolejne centra handlowe.

Aleksander Walczak, prezes zarządu Dekada Realty, jest przekonany, że w Krakowie z powodzeniem mogą powstawać nowe inwestycje, szczególnie mniejsze projekty - typu convenience. - Możliwości realizacji takich przedsięwzięć nie wyczerpią się jeszcze przez dłuższy czas - zapewnia.

Jednym z planowanych projektów handlowych w Krakowie jest Serenada spółki Mayland. Firma dysponuje pozwoleniem na budowę tego obiektu od ponad roku, ale prace budowlane jeszcze nie ruszyły. Firma znalazła już jednak fundusz zainteresowany współfinansowaniem przedsięwzięcia. - Kończymy rozmowy ze współinwestorem. Zakładamy, że zakończą się wczesną wiosną 2014 roku. Chcemy, by nasz projekt stanowił uzupełnienie istniejącej już w tej lokalizacji propozycji handlowej. Dlatego zaplanowaliśmy dużą ofertę modową i restauracyjną. Krakowska Olsza, w której powstanie Serenada, to obecnie jedna z najważniejszych destynacji handlowych w mieście - przekonuje Jarosz.

Obiekt ma zostać zrealizowany w sąsiedztwie istniejącego CH Krokus, którego właściciel ogłosił ostatnio plan powiększenia obiektu. Czy inwestorów czeka zatem wyścig o najemców? - Dziś komercjalizacja jest z pewnością trudniejsza niż kilka lat temu, ale z drugiej strony wielu najemców powiększa obecnie swoje sklepy. Gdy komercjalizowaliśmy gdyńską Rivierę, ciężko było nam zmieścić wszystkich dużych najemców, którzy chcieli wejść do projektu. Niewykluczone, że tu będzie podobnie - przewiduje Jarosz.

Aktualnie centrum Serenada jest wynajęte w ok. 40 proc. - Wiosną, wraz z rozpoczęciem budowy, chcemy przekroczyć 50 proc. komercjalizacji, co jest dla nas satysfakcjonującym wynikiem - dodaje. Serenada będzie dysponowała powierzchnią 42 tys. mkw.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    2,02

  • Min

    1,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.