Proste ale dobrej jakości produkty i świadomość wśród nowych trendów konsumenckich

www.portalspozywczy.pl 23 stycznia 2019 09:29

"Less is more" oraz "Consciousism" to dwa ważne trendy przedstawione wśród 10 globalnych trendów konsumenckich na 2019 rok przez Euromonitor International. Zgodnie z nimi w tym roku konsumenci będą poszukiwać autentycznych, zróżnicowanych produktów i doświadczeń, które pozwalają im wyrazić swoją indywidualność, a także sposobów na zniwelowanie negatywnego wpływu konsumpcjonizmu na świat.

Trend "Less is more" oznacza mniej więcej to, że konsumenci odrzucają produkcję masową, a w 2019 roku będą preferować produkty pozycjonowane jako uproszczone i lepszej jakości. To objawia się poszukiwaniem hiperlokalnego czy ekologicznego jedzenia, do eko-luksusowych wakacyjnych przeżyć czy wyrobów rzemieślniczych. Konsumenci poszukują autentycznych, zróżnicowanych produktów i doświadczeń, które pozwalają im wyrazić swoją indywidualność. 

Globalizacja sprawiła, że konsumenci mogą uzyskać prawie każdy rodzaj produktu z dowolnego miejsca na świecie, w dowolnym momencie, przy stosunkowo niskich kosztach: sezonowe owoce i warzywa dostępne są przez cały rok, szyte w Azji ubrania są tak samo modne (przez krótki czas) na całym świecie, a tanie linie lotnicze ułatwiają podróżowanie. Konsumenci klasy średniej na rynkach rozwiniętych żyją w społeczeństwie, do którego mają prawie nieograniczony dostęp do 

wszystkiego, natychmiast.

Trend "less is more" objawia się także chęcią odzyskania kontroli nad tym, co jemy, pijemy i nakładamy na naszą skórę. Jest to częściowo odpowiedź na niedawne kontrowersje dotyczące zarówno niepożądanych składników w żywności i kosmetykach.

Consciousism - świadomi współcześni konsumenci poszukują sposobów na podejmowanie pozytywnych decyzji o tym, co kupują i szukają sposobów na zniwelowanie negatywnego wpływu konsumpcjonizmu na świat. To pełne szacunku i współczujące podejście do konsumpcji obejmuje skupienie uwagi na innych ludziach, zwierzętach i środowisku.

Wcześniej uważano weganizm, praktykę powstrzymywania się od spożywania stosowania produktów zwierzęcych, jako ekstremizm, ale jest coraz częściej praktykowany przez szerokie grono ludzi. Dotyczy to osób dbających o zdrowie, ale także tych zainteresowanych dobrostanem zwierząt i poszanowaniem natury, na którą negatywnie wpływa przemysłowa produkcja mięsa. Media społecznościowe wprowadziły weganizm na pierwszy plan umysłów konsumentów. Jest dla wszystkich i stał się "cool", a ponadto jest wspierany przez gwiazdy, takie jak Jennifer Lopez, Miley Cyrus i chińską piosenkarkę pop Long Kuan. Nie jest już postrzegany jako wybór stylu życia, czyli eliminację w całości produktów pochodzenia zwierzęcego, ale bardziej jako elastyczne podejście do spożywania posiłków. 

Dieta oparta na roślinach i troska o dobrostan zwierząt są częścią większego zdrowego i etycznego stylu życia. Dotyczy to gospodarek rozwiniętych, ponieważ na rynkach wschodzących istnieje głęboko zakorzenione postrzeganie mięsa jako dobre odżywianie i znak dobrobytu. Ale nawet w tych rozwijających się regionach, w krajach takich jak Chiny, Indonezja i Indie, młodzi, miejscy, średnio i wysoko dochodowi konsumenci również są zwolennikami nowego trendu Consciousism.

więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,29

  • Śr

    1,63

  • Min

    1,08

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7094
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.