Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Przed świętami możne zabraknąć produktów w e-sklepach? Efekt zmian w etykietach

Autor: Rzeczpospolita 12 grudnia 2014 09:10

Od 13 grudnia w e-sklepach może zabraknąć niektórych produktów. To efekt obowiązującego od 13 grudnia unijnego rozporządzenia w sprawie przekazywania informacji na temat żywności, które wprowadza wiele zmian mających ułatwić robienie zakupów przeciętnemu konsumentowi - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Wśród najbardziej znaczących jest wyraźne wyróżnienie na etykietach alergenów. Wszystkie obowiązkowe informacje - z wyjątkiem małych opakowań - muszą być napisane czcionką nie mniejszą niż 1,2 mm.

To, co jest ukłonem w stronę kupujących, przysparza sporo kłopotów producentom i dystrybutorom.

Jak tłumaczy UOKiK, na rynku przez pewien czas będą produkty oznakowane i po nowemu, i po staremu, bo część producentów czekała z wdrożeniem zmian na ostatnią chwilę. Urząd planuje na 2015 r. kontrole żywności.

Jednak największych problemów można spodziewać się w handlu internetowym. Nowe rozporządzenie wprowadza bowiem obowiązek podawania wielu szczegółowych informacji nt. produktów, m.in. o składzie i wartościach odżywczych. Tak np. może być w sklepie alma24.pl. Rzeczniczka sieci tłumaczy, że nie wszyscy producenci żywności zdążyli spółce przekazać niezbędne informacje - czytamy w "Rz".

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,26

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.