Przejęcie na rynku marketingu sensorycznego: IMS kupuje APR Media

Autor: dlahandlu.pl 15 października 2018 17:49

Zarząd IMS podpisał z właścicielami katowickiej spółki APR Media ostateczną umowę inwestycyjną, dzięki której przejął 100 proc. jej udziałów. Wartość transakcji wynosi 3,75 mln zł.

APR zajmuje się świadczeniem usług audiomarketingu w segmencie ekonomicznym w oparciu o ponad 3.000 lokalizacji abonamentowych. - Transakcja oznacza dla Grupy IMS istotne wzmocnienie pozycji konkurencyjnej w segmencie ekonomicznym i wiąże się z możliwością sprzedaży szerokiego portfolio usług Grupy IMS przez APR, dotychczas przez tę spółkę nie świadczonych – informuje IMS.

 IMS zgodnie z wcześniej ujawnioną publicznie zapowiedzią, poszukuje wartości dodanej dla akcjonariuszy poprzez transakcje M&A. Przejęcie APR jest potwierdzeniem tych działań i stanowi konsekwencję podpisanego term sheet w dniu 9 sierpnia br. z właścicielami spółki.

 IMS zapłaci 3,75 mln zł za 100% udziałów APR. Wynagrodzenie to może ulec zmianie, gdyż ostatecznej umowie inwestycyjnej towarzyszą klauzule earn-out, które mogą spowodować jego podwyższenie lub obniżenie. Jest ono zależne od wyników finansowych wygenerowanych przez APR w okresie od 1 lipca 2019 do 30 czerwca 2020 roku.

 W skrajnie pozytywnym przypadku, jeżeli APR uzyskałby w ww. okresie co najmniej 1,6 mln zł zysku netto, to IMS wypłaciłby dodatkowe wynagrodzenie w kwocie 4,8 mln zł. W skrajnie negatywnym przypadku, jeżeli APR uzyskałby w ww. okresie nie więcej niż 400 tys. zł zysku netto, to dotychczasowi udziałowcy APR, będą zobowiązani do zapłaty IMS kwoty 750 tys. zł z wynagrodzenia wypłaconego przy podpisaniu umowy inwestycyjnej (zwrotu części z 3,75 mln zł).

 Ponadto dotychczasowi właściciele APR Media będą mieli prawo do ¼ zysku netto spółki za cztery kolejne okresy obrachunkowe w latach 2020-2024 (począwszy od pierwszego okresu, wyznaczonego na 1 lipca 2020 do 30 czerwca 2021).

 IMS do tej pory specjalizował się głównie w świadczeniu usług marketingu sensorycznego dla klientów z segmentu premium. Natychmiastowym efektem przejęcia APR Media jest powiększenie liczby lokalizacji audiomarketingowych Grupy IMS. APR Media posiada nieco ponad 3.000 lokalizacji, co oznacza, że wraz z nimi, Grupa IMS będzie miała łącznie około 17.000 lokalizacji abonamentowych.

 APR Media współpracuje z wieloma klientami abonamentowymi - m.in. Toyota, Ferrari, Mercedes Benz, Katowice Airport, Avon i King Cross. Niemal całość sprzedaży APR Media pochodzi wyłącznie ze świadczenia usług abonamentowych.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,33

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6609
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.