Przejęcie na rynku marketingu sensorycznego: IMS kupuje APR Media

Autor: dlahandlu.pl 15 października 2018 17:49

Zarząd IMS podpisał z właścicielami katowickiej spółki APR Media ostateczną umowę inwestycyjną, dzięki której przejął 100 proc. jej udziałów. Wartość transakcji wynosi 3,75 mln zł.

 - Naszym celem jest konsolidacja rynku marketingu sensorycznego nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach poprzez dołączanie na partnerskich zasadach mniejszych, rentownych podmiotów do Grupy IMS. Te podmioty, które będą wolały pójść własną drogą, muszą się liczyć z ostrą walką konkurencyjną z naszej strony – ujawnia Michał Kornacki, prezes zarządu IMS. Kolejnym efektem integracji APR Media jest zwiększenie zespołu sprzedażowego. Łącznie w całej Grupie IMS segmentem ekonomicznym będzie opiekować się w 2018 roku kilkanaście osób, a w 2019 roku planowane jest powiększenie zespołu sprzedażowego dla tego segmentu do około 30 osób i silny rozwój w tym obszarze.

Pod względem wyników finansowych APR Media jest podmiotem o wiele mniejszym niż Grupa IMS. APR Media miała 2,3 mln zł przychodów ze sprzedaży netto i 0,4 mln zł zysku netto w 2017 roku. Dla porównania - w tym okresie Grupa IMS wygenerowała ponad 48 mln zł sprzedaży i prawie 8 mln zł zysku netto.

- APR Media posiada zdrową strukturę bilansu, rentowności operacyjne ma zbliżone do nas, a rozmiarem biznesu i dynamiką wzrostu przypomina trochę Grupę IMS sprzed wielu, wielu lat. Niewielka skala działalności sprzyja dynamicznym, trzycyfrowym wzrostom, które powinny być kontynuowane. Wedle naszych szacunków APR Media, po dołączeniu do Grupy IMS powinien osiągnąć 1,0-1,3 mln zł zysku netto w okresie 1 lipca 2019 do 30 czerwca 2020 roku – ujawnia Piotr Bielawski, wiceprezes zarządu IMS, odpowiedzialny za finanse i transakcje M&A.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,13

  • Śr

    11,54

  • Min

    7,03

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 833
Ilość aktualnych ofert: 437258

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.