Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Przeterminowane produkty i błędy w cennikach nadmorskich barów

Autor: WIIH w Gdańsku 12 czerwca 2014 11:13

Zawyżanie należności, używanie do produkcji przeterminowanych środków spożywczych, brak właściwej informacji w cennikach (jadłospisach), używanie tłuszczów smażalniczych niewłaściwej jakości i inne nieprawidłowości stwierdziła Inspekcja Handlowa w Gdańsku podczas kontroli przeprowadzonych w II kwartale bieżącego roku.

Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Gdańsku od kwietnia do maja 2014 r. przeprowadził 24 kontrole placówek gastronomicznych na terenie Trójmiasta, Słupska, Lęborka, Ustki i Bytowa. Nieprawidłowości stwierdzono w większości kontrolowanych placówek gastronomicznych.

W 2 przypadkach pobrano wyższą należność o 8,10 zł i 3,50 zł. I tak na przykład w jednej z restauracji Trójmiejskich za zakupione 2 szklanki whisky a 80 ml/18 zł, po przemierzeniu okazało się, że w szklankach znajdowało się łącznie 124 ml zamiast ilości deklarowanej 160 ml, tj. mniej o 35 ml o wartości 8,10 zł. 

W 10 kontrolowanych placówkach naruszono przepisy dotyczące uwidaczniania cen, nieprawidłowości polegały na braku daty wystawienia cennika oraz braku określenia ilości nominalnych wyrobów wyrażonych w legalnych jednostkach miary, tj. głównego składnika dania - mięsa, drobiu, ryby czy też dodatków uzupełniających - deserów, przystawek.

W jednej z kontrolowanych restauracji stwierdzono brak segregacji żywności w urządzeniach chłodniczych. W związku z ww. produkty narażone były na przenikanie zapachów. 

W 5 z kontrolowanych restauracji stwierdzono przechowywanie, stosowanie przyrządów pomiarowych bez wymaganych cech legalizacji lub niespełniających wymagań kontroli metrologicznej. 

W 4 kontrolowanych zakładach gastronomicznych stwierdzono używanie tłuszczu o niewłaściwych cechach organoleptycznych - ciemnego o zabarwieniu oliwkowo-brunatnym i ostro mocno drażniącym zapachu, zanieczyszczonego pozostałościami surowców wcześniej smażonych.

Niezachowanie należytego stanu sanitarnego stwierdzono w 2 placówkach - brudne ściany, podłoga oraz przedmioty i sprzęt pozostający w kontakcie z żywnością. Nie był to brud i bałagan produkcyjny, który może zaistnieć w toku produkcji. Urządzenia, tj. zamrażarka, piec do pizzy, kuchenka, frytkownica, regał do przechowywania surowców używanych do produkcji pizzy - nosiły ślady długotrwałego zaniedbania i nie czyszczenia. Były bardzo brudne, z trwałymi zaciekami zaschniętego tłuszczu. Powierzchnie ścian, podłóg oraz okien w kuchni właściwej, tj. pomieszczeniu, w którym odbywała się produkcja i przygotowanie potraw - były bardzo brudne i nosiły ślady długotrwałego zaniedbania stanu sanitarnego. Na ścianach, podłodze i urządzeniach znajdowały się okruchy i przylegające resztki żywności..

W jednej placówce prowadzona była sprzedaż napojów z naruszeniem warunków posiadanego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,89

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.