Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Przewodnik dla sieci handlowych wchodzących na polski rynek

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 26 maja 2014 11:35

- Decyzje sieci handlowych o rozpoczęciu działalności w Polsce podyktowane są oczywiście wysokim potencjałem polskiego rynku. Niemniej, zważywszy na dużą presję konkurencji, generowane marże mogą nie pozostawiać dużego marginesu na błędy. W tej sytuacji bardzo ważne jest odpowiednie zaplanowanie działań tak, aby nie wpaść w ewentualne pułapki podatkowe. Polskie prawo podatkowe, chociaż stale zmieniane, wciąż nie nadąża za praktyką gospodarczą i nie przewiduje wielu szczególnych rozwiązań, które pojawiają się chociażby w relacjach wynajmujący - najemca - mówi Krzysztof Kaczmarek, partner zarządzający w TPA Horwath.

TaylorWessing e|n|w|c i TPA Horwath we współpracy z Polską Radą Centrów Handlowych opublikował drugą edycję Retailer's Guide Poland 2014 - przewodnik dla sieci handlowych wchodzących na polski rynek.

Polska jest jednym z najsilniejszych i najszybciej rozwijających się rynków w regionie CEE i kierunkiem rozwoju wielu zagranicznych firm. Branża Retail należy do najbardziej konkurencyjnych, a proces wejścia na nowe rynki jest skomplikowany i często niesie za sobą duże ryzyko finansowe. Przed podjęciem pierwszego kroku w kierunku ekspansji na polskim rynku, inwestorzy powinni zapoznać się ze wszystkimi aspektami prawnymi, podatkowymi i ekonomicznymi panującymi w naszym kraju.

W ubiegłym roku do Polski weszło ponad 40 nowych sieci handlowych.

- Nasza praktyka pokazuje, że sieci handlowe w Polsce konfrontowane są z wieloma zagadnieniami prawnymi zarówno na etapie rozpoczynania działalności w naszym kraju jak i w trakcie bieżącej działalności operacyjnej. Dysponując sprawdzonymi, szytymi na miarę rozwiązaniami można zapobiec wielu problemom, koncentrując się na sprawnym rozwoju biznesu - mówi Ewelina Stobiecka, managing partner w TaylorWessing e|n|w|c w Warszawie

- Decyzje sieci handlowych o rozpoczęciu działalności w Polsce podyktowane są oczywiście wysokim potencjałem polskiego rynku. Niemniej, zważywszy na dużą presję konkurencji, generowane marże mogą nie pozostawiać dużego marginesu na błędy. W tej sytuacji bardzo ważne jest odpowiednie zaplanowanie działań tak, aby nie wpaść w ewentualne pułapki podatkowe. Polskie prawo podatkowe, chociaż stale zmieniane, wciąż nie nadąża za praktyką gospodarczą i nie przewiduje wielu szczególnych rozwiązań, które pojawiają się chociażby w relacjach wynajmujący - najemca. Kwestie takie, jak rozliczanie różnego rodzaju zachęt, partycypacji w fit-outach, kosztów finders fee, czy też rozliczeń pojawiających się przy zakończeniu umowy najmu, bardzo często mogą rodzić negatywne konsekwencje podatkowe - np. brak możliwości zaliczenia niektórych kosztów do kosztów podatkowych - bądź też problemy z odliczeniem podatku VAT. Problemom tym można zaradzić, jednak niezbędne jest prawidłowe zaplanowanie działań, najlepiej już w momencie negocjowania umowy najmu - podsumowuje Krzysztof Kaczmarek, partner zarządzający w TPA Horwath.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,79

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.