Przy kupnie lodów Polacy kierują się ceną, naturalnością składników i formą podania

Autor: dlahandlu.pl 14 czerwca 2019 10:58

Mimo wielu nowości wprowadzanych ciągle w segmencie lodów, Polacy w kwestii smaków są wciąż tradycjonalistami. Badanie przeprowadzone przez PPL Koral pokazało, że najchętniej sięgamy po lody gałkowe lub familijne - w dużych opakowaniach. Ważna jest także zawartość naturalnych składników.

W tym roku na polskim rynku, oprócz popularnych lodów rzemieślniczych, pojawia się też mnóstwo nowych marek, które oferują nowości w „innych”, niespotykanych dotąd smakach. Mimo, że chętnie próbujemy nowych propozycji wciąż jesteśmy lodowymi tradycjonalistami.  W przeprowadzonym badaniu opinii Polacy zadeklarowali, że ich ulubioną formą lodów są zdecydowanie lody gałkowe (30%) oraz familijne – w dużych pudełkach (29%). Sławne lody na patyku znalazły się na 3 miejscu (18% badanych), a 14% Polaków wskazało rożki.

Jak tłumaczą producenci deklaracje na temat ulubionych lody to jedno, natomiast jeżeli pojawiają się upały i dobra pogoda dopisuje to preferencje nieco się zmieniają i lody impulsowe zdecydowanie mają wtedy pierwsze miejsce, bo ich głównym zadaniem jest szybka ochłoda. Co ciekawe zwolennikami lodów w rożku częściej są osoby poniżej 30 roku życia (21%), z kolei respondenci powyżej 50 roku życia częściej wybierają familijne (40%). Najmniejszą popularnością cieszą się lody w małych opakowaniach (5%), których nie zjemy od razu i nie możemy podzielić się z bliskimi.

Niezmiennie od lat ulubionym smakiem lodów wśród Polaków jest śmietankowy (39%). W drugiej kolejności wybierane są lody czekoladowe – co czwarty Polak wybiera właśnie ten smak (25%). Nieco mniejszy odsetek badanych wskazuje na lody owocowe (23%). W porównaniu do wyników sprzed roku, które przeprowadzała marka Bracia Koral, lider smaku lodów nie zmienił się – w dalszym ciągu ulubionym smakiem jest śmietankowy, jednakże, częściej niż przed rokiem badani wskazywali smak czekoladowy. Lody o smaku owocowym spadły na miejsce trzecie.

Trzy najczęściej wskazywane czynniki, które badani biorą pod uwagę kupując lody to: cena (41%), zawartość naturalnych składników (38%) oraz forma podania (36%). Niemal równie często badani biorą pod uwagę przy wyborze lodów markę (35%) oraz ogólny skład (33%). Mniej istotna jest dla Polaków: pojemność opakowania (23%). Dwudziestolatkowie częściej zwracają uwagę na cenę (60%) i typ lodów (49%) a rzadziej na wykorzystanie naturalnych składników (23%). Z kolei dla osób powyżej 50 roku życia bardziej liczy się marka produktu (40%).

Badania przeprowadzone przez Instytut Kantar Polska na zlecenie PPL Koral w maju br. metodą CAWI na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 15 lat i więcej.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,19

  • Śr

    1,01

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7627
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.