Przy kupnie prezentów komunijnych najhojniejsi są goście w wieku 50-59 lat

Autor: dlahandlu.pl 7 maja 2019 11:05

Zaproszenie na rodzinne uroczystości może być złą informacją dla naszego portfela. Jak pokazują dane z raportu Santander Consumer Bank „Polaków Portfel Własny – Wiosenne Wyzwania” niezależnie od dochodu, sfinansowanie prezentu z okazji pierwszej komunii lub wesela to duże obciążenie. Przyznało tak 34 proc. badanych. Nic w tym dziwnego. Kwoty przewidywane na taką okazję jako prezent od rodziców lub rodziców chrzestnych nie są małe.

– Dla 22 proc. osób wyzwaniem jest przygotowanie odpowiedniej kwoty gotówki przeznaczonej na prezent. Jako duże obciążenie odczuwamy też konieczność ugoszczenia rodziny i przyjaciół przybywających na uroczystości – mówi Agnieszka Kociemska, zastępca dyrektora Pionu Kredytów Konsumeckich Santander Consumer Banku.

To co nie dziwi, to fakt, że koszty upominków są najbardziej dotkliwe dla grupy osób o najniższych zarobkach. Zaskakuje, że w grupie najlepiej uposażonych, czyli osób z dochodem powyżej 5 000 złotych miesięcznie, prawie 34 proc. również ma kłopot ze sfinansowaniem prezentu komunijnego lub ślubnego.

Według ankietowanych rodzice, a także rodzice chrzestni, powinni wykazywać się niemałą hojnością w stosunku do świętujących dzieci. Przy okazji Komunii lub wesela dla co czwartego badanego „właściwa” kwota, jaka powinna być przeznaczona na prezent, mieści się w przedziale pomiędzy 300 a 500 zł. Jednocześnie aż co piąty ankietowany wskazuje, że wypada przy takiej okazji podarować nawet 1 000 zł.

Najbardziej hojni są goście w wieku 50-59 lat. W tej grupie najwyższy jest udział osób, wybierających kwotę pomiędzy 800 a 1000 zł (35 proc). Na wartość prezentu komunijnego ma też wpływ wielkość miejscowości, w której mieszka badany. Mieszkańcy wsi i małych miasteczek deklarują w większości kwoty mieszczące się w przedziale pomiędzy 300 a 500 zł. Prawie co piąty mieszkaniec małego miasta jest w stanie przeznaczyć na komunijny prezent nawet 1 000 zł. Z kolei osób, które gotowe są wydać na ten cel powyżej 2 000 zł, najwięcej jest w dużych miastach (250 - 500 tys. mieszkańców).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,98

  • Śr

    8,02

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7847
Ilość aktualnych ofert: 481629

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.