Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Przybywa konsumentów nastawionych na oszczędzanie

Autor: Gfk 17 maja 2016 10:15

Przybywa konsumentów nastawionych na oszczędzanie fot. shutterstock

W skali globalnej liczba osób prezentujących postawę „teraz oszczędzam” właśnie przekroczyła liczbę osób prezentujących postawę „wydawaj więcej”, ale populacje te są nadal bardzo zbliżone pod względem liczebności.

Jak podaje firma badawcza GfK, w skali całej badanej populacji jedna trzecia respondentów (34 proc.) zgodziła się z tym stwierdzeniem, w tym 12 proc. zgodziło się z nim w pełni, a 22 proc. częściowo. Z kolei odsetek respondentów, którzy nie zgadzali się z podanym stwierdzeniem jest nieco wyższy i wynosi w sumie 38 proc. z czego 14 proc. nie zgadza się zdecydowanie, a 24 proc. w pewnym stopniu. Pozostałe 25 proc. respondentów nie ma w tej kwestii zdania.

Wśród kobiet jedna trzecia woli cieszyć się życiem teraz, a troszczyć o bezpieczeństwo finansowe później, jednak liczniejsza grupa jest zapobiegliwa (40 proc.) i nie zgadza się z tym stwierdzeniem. Z kolei wśród mężczyzn różnica pomiędzy obydwiema grupami jest mniejsza – 36 proc. jest zwolennikami mniejszej zapobiegliwości, a 35 proc. większej.

Wśród respondentów w wieku 20-29 lat zaobserwowano najwyższy odsetek najmniej zapobiegliwych spośród wszystkich grup wiekowych. 41 proc. z nich zgadza się ze stwierdzeniem, że lepiej jest dobrze się bawić teraz, a martwić oszczędzaniem później. Wśród nastolatków (15-19 lat) i osób w wieku 30-39 lat pogląd ten jest mniej rozpowszechniony (z powyższym stwierdzeniem zgodziło się odpowiednio 37 i 36 proc. z nich). Najmniej zwolenników taka postawa ma wśród osób najstarszych w wieku 50-59 oraz 60+ lat (24 proc.).

Na przeciwnym biegunie, czyli wśród osób raczej nastawionych na oszczędzanie i akumulowanie, odsetki respondentów zwiększają się stopniowo z każdą kolejną grupą wiekową. W grupie nastolatków i dwudziestoparolatków sięgają jednej trzeciej (34 proc.), a najwyższą wartość osiągają w grupie wiekowej 50-59 lat (43 proc.) i 60+ (42 proc.).


W skali całego badania tylko w Hongkongu ponad połowa respondentów deklaruje, iż bardziej sprzyja bieżącemu oszczędzaniu niż wydawaniu. 54 proc. mieszkańców Hongkongu nie zgadza się ze stwierdzeniem, że lepiej jest cieszyć się życiem teraz, a oszczędzać i inwestować potem. W rankingu „beztroskich” społeczeństw drugie miejsce zajmują Czesi (49 proc. z nich zgadza się z tym stwierdzeniem), a trzecie Brazylijczycy (45 proc.).



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.