Przychody Almy za III kwartały wyniosły ponad 1,14 mld zł

Autor: dlahandlu.pl 19 listopada 2015 14:26

Przychody Almy za III kwartały wyniosły ponad 1,14 mld zł Alma zmniejsza stratę, fot. Alma

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki Alma Market osiągnęły wartość 358,93 mln zł w III kw. 2015 r. wobec 382 mln zł rok wcześniej. Alma odnotowała 13,77 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 14,8 mln zł straty w III kw. ubiegłego roku.

 





Przez 9 miesięcy br. spółka miała 25,25 mln zł skonsolidowanej straty netto w porównaniu z 25,97 mln zł straty rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wyniosły w tym czasie ponad 1,144 mld zł w porównaniu z 1, 210 mld zł rok wcześniej.

Spółka dominująca Alma Market S.A. odnotowała w III kwartałach 2015 roku spadek przychodów ze sprzedaży towarów i usług na poziomie -1,8 proc., co związane było przede wszystkim z zamknięciem trzech nierentownych obiektów i zakwalifikowaniem ich wyników działalności w 2015 roku i innych strat związanych z ich zamknięciem (w tym przychodów) do działalności zaniechanej. Strata wykazana na działalności zaniechanej wyniosła 8,1 mln zł. 

"Wpływ na poziom przychodów miały także czynniki makroekonomiczne, przekładające się bezpośrednio na wyniki w sektorze handlu detalicznego. Istotny wpływ na osiągnięte przychody miało zjawisko utrzymującej się deflacji, szczególnie w grupie artykułów żywnościowych, stanowiących podstawowy asortyment spółki"- czytamy w raporcie. 

W analogicznym okresie ubiegłego roku strata operacyjna w spółce dominującej Alma Market S.A. była niższa o 5,3 mln zł, ze względu na dywidendy wypłacone przez spółki zależne. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    12,41

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.