Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Przychody Baltony spadły o 10 mln zł, głównie przez utratę sklepów na lotnisku Chopina

www.portalspozywczy.pl 21 marca 2013 20:00

Przychody Baltony spadły o 10 mln zł, głównie przez utratę sklepów na lotnisku Chopina

Przychody Baltony w 2012 roku wyniosły 183 mln złotych i były o 10 mln złotych niższe niż w roku poprzednim. Zdaniem firmy, jest to dużym sukcesem, biorąc pod uwagę utratę przychodów z lotniska Chopina, co spowodowane było wypowiedzeniem umów najmu w porcie lotniczym w Warszawie. Firma zanotowała także 8 mln zł straty. - Spółka ma za sobą trudny okres, co znalazło odbicie w wynikach. Jednak pomimo trudności, udało się utrzymać poziom przychodów, co daje perspektywy zdecydowanej poprawy w przyszłości - mówi Andrzej Uryga, prezes PHZ Baltona SA.

Baltona w I półroczu 2013 roku otworzy znacznie powiększone sklepy w Montpellier i Lwowie oraz dodatkowy sklep w Gdańsku, co według spółki powinno przełożyć się na znaczny wzrost przychodów oraz zysków

- Rok 2012 był wyjątkowy dla naszej grupy kapitałowej, rozpoczął się źle, od bezpodstawnego, naszym zdaniem, wypowiedzenia spółce zależnej BH Travel Retail Poland sp. z o.o., umów najmu powierzchni handlowej na lotnisku Chopina w Warszawie. Oznaczało to utratę około 30 proc. przychodów i miało duży wpływ na wyniki i działalność grupy w całym 2012 roku - mówi prezes.

W tej sytuacji spółka ocenia jako sukces osiągnięcie przychodów na poziomie porównywalnym do roku 2011.

- Przyczynił się do tego wzrost sprzedaży w segmencie sklepó w polskich portach regionalnych o 24 proc., dystrybucji B2B o 55 proc., uzupełnione o uzyskane pierwszy raz w 2012 roku przychody z segmentu Food&Beverage - komentuje Andrzej Uryga.

Pozostałe czynniki zewnętrzne, które miały wpływ na wyniki grupy to m.in. modernizacja portów lotniczych w Polsce, upadłość wielu biur podróży, w tym kilku dużych, skutkująca obniżeniem liczby czarterów z portów lotniczych oraz negatywne tendencje makroekonomiczne.

- Pomimo wielu negatywnych czynników, trwających przez cały raportowany okres, grupie udało się rozwinąć działalność na nowe obszary. Mam tu na myśli głównie segment Food&Beverage (kawiarnie pod marką Coffee Corner i Coffee Express, bistro Travel Chef), w który grupa zainwestowała w połowie roku, a który uzupełnił portfolio, pozwalając przedstawiać portom lotniczym pełną ofertę dla pasażerów. W ramach segmentu sklepy (głównie wolnocłowe) grupa uruchomiła pierwszy sklep typu convenience (pod marką Starter, w gdańskim pocie lotniczym) oraz kontynuowała ekspansję zagraniczną - wymienia Andrzej Uryga.

Na osiągane wyniki, zarówno na poziomie EBITDA jak i wyniku netto, istotny wpływ miało zamknięcie ośmiu lokali handlowych na warszawskim lotnisku. Grupa poniosła znaczne koszty wygaszenia działalności, jak również odpisów na rzeczowe aktywa trwałe.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.