Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Przychody Grupy EM&F wzrosły o 7 proc., a segmentu online o 47 proc.

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2013 10:02

Przychody Grupy EM&F wzrosły o 7 proc., a segmentu online o 47 proc.

Grupa EM&F zanotowała wzrost przychodów w I kwartale 2013 r. o 8 proc. r/r do 734 mln zł i poprawiła przychody LFL (na bazie porównywalnych sklepów) o 1,7 proc. r/r. W I kwartale 2013 r. rentowność brutto na sprzedaży Grupy EM&F w ujęciu wartościowym wzrosła o 7 proc. r/r do 312 mln zł. Największą dynamikę wzrostu marży brutto wykazała Grupa Smyk, w mniejszym stopniu do wzrostu marży w Grupie przyczyniły się również Grupa Empik oraz Szkoły Językowe.

Grupa EM&F zanotowała wzrost przychodów w I kwartale 2013 r. o 8 proc. r/r do 734 mln zł i poprawiła przychody LFL (na bazie porównywalnych sklepów) o 1,7 proc. r/r.

Grupa Smyk odnotowała wysoką dynamikę sprzedaży +13 proc. r/r oraz EBITDA +25 proc. r/r, do czego przyczynił się większy popyt związany ze Świętami Wielkanocnymi oraz rozwój sieci sklepów w Niemczech i Polsce (przyrost powierzchni handlowej o 18 proc. r/r). W tym czasie uruchomiono pierwszy sklep wg nowego konceptu Empik. Jednocześnie sklepy te w znaczący sposób zwiększyły udział kategorii pozawydawniczej w przychodach: do 20 proc.Trzeba jednak zaznaczyć, że choć przychody Empiku były wyższe o 5 proc. r/r i wyniosły 268 mln zł to jednocześnie sprzedaż LfL spadła o 3,5 proc. Jak tłumaczą przedstawiciele sieci sklepy detaliczne - zarówno salony Empik, jak i sklepy z segmentu Moda i Uroda zanotowały spadek sprzedaży na porównywalnej grupie sklepów, ze względu na wyjątkowo długą i mroźną zimę, co przełożyło się na spadek liczby klientów.
Grupa zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży online o 47 proc. r/r i zwiększyła udziały w rynku - 6. pozycja na polskim rynku handlu internetowego pod względem liczby użytkowników. Przyczyniły się do tego dobre wyniki zimowych wyprzedaży i rozwój nowych kategorii.

W I kwartale 2013 r. rentowność brutto na sprzedaży Grupy EM&F w ujęciu procentowym pozostała na podobnym poziomie jak w roku poprzednim, czyli 42,5 proc. Jednak warto wskazać, iż poprawa rentowności nastąpiła w Grupie Empik (wzrost marży w salonach na artykułach pozawydawniczych, książkach, muzyce i grach) oraz w segmencie Szkoły Językowe. Z drugiej strony Grupa Moda i Uroda zanotowała spadek marży brutto, ze względu na duże wyprzedaże w sezonie zimowym, szczególnie w sklepach zamykanych marek, jak np. Wallis czy Mexx.

Na koniec I kwartału 2013 r. łączna powierzchnia handlowo-usługowa Grupy EM&F wynosiła 348 tys. mkw. i liczyła 638 placówek, z wyłączeniem sklepów prowadzących działalność zaniechaną.  W ciągu minionego kwartału sieć handlowo-usługowa Grupy EM&F powiększyła się o 7 placówek (netto, licząc zamknięcia): największy rozwój sieci nastąpił w Grupie Smyk - otwarto 8 sklepów w pięciu krajach: w Polsce, Niemczech, Rosji, Turcji oraz pierwszy sklep w Czechach (w CH Cerny Most w Pradze). Ponadto Grupa EM&F kontynuowała ekspansję międzynarodową w segmencie Szkół Językowych - otwarto 5 szkół języka angielskiego w Polsce, Rosji oraz Turcji. W I kwartale 2013 r. zostało zamkniętych 16 sklepów marek, z którymi zostały rozwiązane umowy franczyzowe  w ramach restrukturyzacji portfela marek w segmencie modowym. Do zamknięcia w najbliższych miesiącach pozostało jeszcze 10 sklepów.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.