Przychody Lidla rosną średniorocznie w tempie 15 proc., Kauflandu 12 proc.

Autor: dlahandlu.pl za raportem DM PKO BP 9 grudnia 2016 13:35

Przychody Lidla rosną średniorocznie w tempie 15 proc., Kauflandu 12 proc. fot. za Lidl.pl

W Polsce obecne są niemal wszystkie największe sieci działające w Europie. Największa europejska sieć Schwarz Beteiligungs działa w Polsce w segmencie super-hipermarketów pod marką Kaufland, a w segmencie dyskontów pod marką Lidl. Jak podają analitycy DM PKO BP, przychody Lidla odpowiadają 4,6% wartości całego rynku FMCG i średniorocznie rosną w tempie 15%. Ich wielkość w 2015 r. wyniosła prawie 11,7 mld zł. Natomiast przychody Kauflandu rosną w średniorocznym tempie 12% CAGR. W 2015 r. ich wartość zbliżyła się do 9 mld zł.

Lidl to założona w Niemczech sieć sklepów dyskontowych, działająca w 26 krajach europejskich. Należy razem z Kauflandem do grupy Schwarz Beteiligungs. Obecnie Lidl bardzo mocno stawia na promowanie marek własnych – udział w sprzedaży marek własnych szacuje się na około 60-70%. Przychody grupy odpowiadają 4,6% wartości całego rynku FMCG i średniorocznie rosną w tempie 15%. Ich wielkość w 2015 r. wyniosła prawie 11,7 mld zł. W spółce marża EBITDA utrzymuje się na poziomie około 4%. Lidl na koniec 2015 r. posiadał 272 mln zł gotówki netto. - Ze względu na ponadprzeciętny wysoki udział marek własnych w mixie sprzedażowym, produkowanych w spółkach należących do grupy Lidla, niemożliwym jest wygenerowanie ujemnego kapitału obrotowego, ze względu na konieczność szybkiego regulowania zobowiązań - zaznaczają analitycy DM PKO BP.

Sieć Kaufland działa w Niemczech, Czechach, na Słowacji, w Polsce, Chorwacji, Rumunii oraz Bułgarii. Pierwszy sklep w Polsce otwarto w 2001 roku. Przychody spółki rosną w średniorocznym tempie 12% CAGR. W 2015 r. ich wartość zbliżyła się do 9 mld zł, co odpowiada 3,5% wartości polskiego rynku FMCG. Grupa Kaufland krok po kroku poprawia marżę EBITDA, w 2005 r. marża wyniosła 5%. Na koniec 2015 r. dług netto spółki wyniósł blisko 1,7 mld zł. - Niezadowalający naszym zdaniem jest wskaźnik konwersji gotówki, który przy generowanych przez Kaufland wolumenach obrotów powinien być ujemny - czytamy w analizie DM PKO BP.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,83

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7642

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.