Przychody Metro AG wzrosły, ale sprzedaż w sieci Real notuje spadki

Autor: dlahandlu.pl 20 października 2017 10:23

Przychody Metro AG wzrosły, ale sprzedaż w sieci Real notuje spadki fot. shutterstock.com

Metro AG zakończyło rok finansowy 2016/2017 wzrostem sprzedaży LfL o 0,5 proc. Wzrost sprzedaży ogółem wyniósł 1,6 proc., a liczony w lokalnej walucie 1,1 proc. Spółka podała w wynikach wstępnych, że za rok 2016/2017 osiągnęła 37,1 mld euro sprzedaży.

- Poczyniliśmy znaczący postęp w czwartym kwartale, zwłaszcza w segmencie hurtowym i sprzedaży online sklepów Real – mówi  Olaf Koch, przewodniczący rady nadzorczej Matro AG.

W samym czwartym kwartale, sprzedaż ogółem koncernu Metro wyniosła 9,2 mld euro. Oznacza to wzrost sprzedaży o 0,7 proc., a licząc w lokalnej walucie – o 1,6 proc. Licząc LfL wzrost wyniósł 0,5 proc.

Zarówno Metro Cash & Carry, jak i sklepy Real zanotowały w czwartym kwartale wzrost LfL, odpowiednio o 0,5 proc. i 0,6 proc. Jednak ogółem sprzedaż sieci Real obniżyła się w czwartym kwartale, do 1,7 mld euro, czyli o 1 proc. W całym roku 2016/2017 sklepy sieci Real osiągnęły 7,2 mld euro przychodów. Oznacza to spadek ogółem o 3,2 proc. i spadek LfL o 1 proc.

Jak tłumaczy spółka pogorszenie wyników sprzedaży to efekt zamykania sklepów Real. Metro wskazuje na poprawę sytuacji w czwartym kwartale, w którym sprzedaż sieci Real ustabilizowała się i osiągnęła wzrost. - Ten pozytywny trend wynikał również z dynamicznej działalności internetowej, której towarzyszył wzrost kosztów marketingu – ocenia spółka Metro AG.

W czwartym kwartale pozytywnie na efekty sprzedaży wpłynął sklep internetowy Real, który rozwijał się między innymi dzięki nowo przejętej platformie market place Hitmeister’s. Ponadto Real oferuje możliwość zamówień online i odbioru zakupów w jednym z 9 sklepów Real, jak również usługę dostarczania zakupów do domu w wielu regionach kraju.

Na koniec września 2017 roku siec Real liczyła w Niemczech 282 sklepy. W ciągu raportowanego roku finansowego, zamknięto 3 placówki.

Natomiast Metro Cash & Carry, zanotował 7,4 mld euro sprzedaży w czwartym kwartale i 29,9 mld euro w całym roku obrotowym. Sprzedaż wzrosła odpowiednio o 1,3 proc. o 3 proc. Licząc w lokalnej walucie, wynik sprzedaży za czwarty kwartał oznacza wzrost o 2,5 proc., a za cały rok – o 2,3 proc. Sprzedaż LfL w całym roku wzrosła o 0,9 proc.

Na koniec września 2017 roku sieć placówek należąca do części hurtowej grupy Metro liczyła 759 lokalizacji w 25 krajach, w tym 104 w Niemczech, 239 w Zachodniej Europie, 283 w Europie Wschodniej i 133 w Azji.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,15

  • Min

    1,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.