Przyszłość nieruchomości handlowych według prezesa Metropolitan Investment

Property News 9 stycznia 2017 14:56

Rynek nieruchomości komercyjnych w 2016 r. wykazywał tendencje nasycenia w sektorze nieruchomości handlowych. Rozwój sektora parków handlowych stymulowany był przez wzrost zainteresowania deweloperów rynkami mniejszych miast oraz ekspansję kilku kluczowych marek sieci spożywczych takich jak Jeronimo Martins, Lidl Polska, czy Piotr i Paweł - uważa Łukasz Włodarczyk, prezes zarządu Metropolitan Investment.

Jak tłumaczy Łukasz Włodarczyk, prezes zarządu Metropolitan Investment, Polska kopiuje sprawdzony model z krajów rozwiniętych w zakresie nawyków zakupowych, co sprzyja rozwojowi konceptu niewielkich obiektów handlowo-usługowych z niezależnymi wejściami od parkingu o powierzchni do 5 tys. mkw. - Model ten sprawdza się w warunkach niższych kosztów i krótszego czasu budowy, a także umożliwia zastosowanie dogodnej stawki czynszowej i obniżenie kosztów eksploatacyjnych. Na atrakcyjność tego typu nieruchomości komercyjnych wpływa zarówno jakość najemców, jak i jej lokalizacja. Istotną rolę odgrywa także uzależnienie od silnego gracza - wylicza.

Korzystny trend rynkowy w segmencie nieruchomości otwiera nowe perspektywy dla inwestorów. - Poziom nasycenia polskiego rynku powierzchniami handlowymi jest na tyle wysoki w relacji do rynków rozwiniętych, że pozwala przypuszczać, iż w kolejnych latach ilość oddawanej do użytku powierzchni handlowej będzie spadać, a rynek skupi się przede wszystkim na optymalizacji dotychczas skomercjalizowanych powierzchni. Z pewnością znajdzie to swoje odzwierciedlenie we wzrostach wyceny dotychczas oddawanych powierzchni handlowych na rynku nieruchomości komercyjnych - prognozuje Łukasz Włodarczyk.

Propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.