Przyszłość Piotra i Pawła – wciąż więcej pytań niż odpowiedzi

Autor: dlahandlu.pl, PB 1 maja 2019 23:25

Przyszłość Piotra i Pawła – wciąż więcej pytań niż odpowiedzi Fot. materiały prasowe

Po ponad roku burzliwej historii sieć Piotr i Paweł trafia pod skrzydła dużego międzynarodowego gracza. SPAR Group Ltd czeka teraz dużo pracy – będzie musiał opracować strategię dla sieci, zastanowić się, w jakim formacie ma dalej działać i co najważniejsze – pod jakim szyldem. Do tego dochodzi kwestia ewentualnej integracji z siecią sklepów SPAR, która prawdopodobnie trafi w ręce nowego masterfranczyzobiorcy.

Sieć Piotr i Paweł pod koniec 2017 r. rozpoczęła poszukiwania inwestora. Pod koniec lutego 2018 r. poinformowała o pozyskaniu inwestora finansowego w postaci funduszy zarządzanych przez TFI Capital Partners z notowanej na warszawskiej giełdzie Grupy Capital Partners. Wiadomo było, że poznańska spółka ma kłopoty. Półki w sklepach często świeciły pustkami, a na rynku krążyły plotki o niepłaceniu dostawcom. Spółka tłumaczyła, że firmy ubezpieczeniowe drastycznie obcięły limity dla jej kontrahentów, którzy z kolei przestraszyli się i przestali dostarczać do sieci.

Jeszcze w 2017 roku sieć Piotr i Paweł liczyła 146 sklepów, natomiast obecnie jest ich 70. Zamknięcia placówek przyspieszyły w ubiegłym roku. Przez cały czas niepokój wzbudzał przedłużający się proces poszukiwania inwestora. W końcu, w ubiegłym miesiącu, dowiedzieliśmy się, że Piotra i Pawła przejmie SPAR Group Ltd. Co teraz czeka sieć należącą do rodziny Wosiów?

Jaki format?

Zdaniem Agnieszki Górnickiej prezes Inquiry Market Research, są różne scenariusze dla Piotra i Pawła. - Pytanie, z którym będzie musiał zmierzyć się nowy inwestor, brzmi: czy w Polsce jest miejsce na format delikatesowy w tej wielkości sklepach? Bo może taki koncept wymaga sklepów nie na 2000 mkw. ale na 200 mkw.? W Polsce prawdziwy rynek premium dopiero się tworzy. Bardziej sprawdzają się na nim koncepty z elementami delikatesów, jak np. Carrefour Pro w warszawskiej Promenadzie, natomiast do Piotra i Pawła po prostu przylgnęła łatka sklepu delikatesowego i drogiego – mówi ekspertka.

Ponadto Piotr i Paweł potrzebuje nowej strategii. - Spółka wnosi markę, która ma poważną wyrwę w wizerunku i nad którą trzeba będzie popracować. Piotr i Paweł w takim wydaniu, w jakim działał do tej pory, jest przeformatowany – jego sklepy są za duże w stosunku do tego, co dla konsumenta jest atrakcyjne – ocenia Agnieszka Górnicka.

Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego, mówi wprost: Piotr i Paweł nie będzie już formatem delikatesowym. - Utrzymanie konceptu delikatesowego jest raczej nierealne i nie jest to kwestia niczyjej złej woli. Tego typu sieć jest w zasadzie bezbronna konkurencyjnie w sytuacji, gdy produkty premium wprowadziły sklepy dyskontowe, cechujące się bardzo szybką rotacją i – co za tym idzie korzystnymi cenami – tłumaczy prezes SFDG.


  • Pracownik obserwator 2019-05-20 22:46:15

    ~nikt ważny

    Nie sądzisz chyba, że obecne „tuzy” zarządzania na stanowisku prezesa, dyrektor handlu i jej asystentka AR coś dobrego robią dla tej firmy, one razem z MM sa zwykłymi sępami, które wyciągają ile się da ..dla siebie ...

  • Jurek 2019-05-06 20:39:40

    Jaki Taki Kto to jest FB?

  • Jaki Taki 2019-05-06 19:52:47

    Bardzo Bardzo długo będzie to wszystko trwało FB nawet nie zdają sobie z tego sprawy że rok albo i dłużej to mało.

ZOBACZ WSZYSTKIE (13)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6811
Ilość aktualnych ofert: 268012

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.