Przyszłość Piotra i Pawła – wciąż więcej pytań niż odpowiedzi

Autor: dlahandlu.pl, PB 1 maja 2019 23:25

Przyszłość Piotra i Pawła – wciąż więcej pytań niż odpowiedzi Fot. materiały prasowe

Po ponad roku burzliwej historii sieć Piotr i Paweł trafia pod skrzydła dużego międzynarodowego gracza. SPAR Group Ltd czeka teraz dużo pracy – będzie musiał opracować strategię dla sieci, zastanowić się, w jakim formacie ma dalej działać i co najważniejsze – pod jakim szyldem. Do tego dochodzi kwestia ewentualnej integracji z siecią sklepów SPAR, która prawdopodobnie trafi w ręce nowego masterfranczyzobiorcy.

- Sieć delikatesów to zupełnie inna kalkulacja kosztów niż w innych konceptach i formatach, także supermarketach. Zeszły one z rynku nie dlatego, że były złe, ale dlatego, że nie były w stanie utrzymać tempa sprzedaży, a co za tym idzie zapanować nad stratami i zaoferować porównywalne ceny produktów w innych formatach sieciowych. Pojedyncze sklepy delikatesowe radzą sobie nieźle, bo jest, choć stosunkowo nieliczny klient, który zapłaci drożej, ale sieć delikatesowa to nieco inna historia. Sukces sieci zaklęty jest w rotacji, skali i cenach, a tego delikatesy sieciowe nie są w stanie utrzymać na skutecznym konkurencyjnie poziomie – tłumaczy ekspert.

Co z prawem do marki SPAR?

Kolejną kwestią jest ewentualna integracja sieci Piotr i Paweł z siecią SPAR. Wydaje się ona naturalna w sytuacji, kiedy prawa do szyldu SPAR w Polsce utraci dotychczasowy licencjobiorca. Tym bardziej, że część sklepów Piotr i Paweł także działa we franczyzie.

Przypomnijmy, wkrótce po pojawieniu się nieoficjalnej informacji o przejęciu Piotra i Pawła przez SPAR z RPA (SPAR Group), dowiedzieliśmy się, że Bać-Pol w lutym otrzymał wypowiedzenie umowy masterfranczyzy SPAR na Polskę. SPAR International zapewnia, że proces wyboru nowego partnera licencyjnego dla marki SPAR w Polsce już został zakończony i wkrótce nowy partner holenderskiej spółki zostanie ujawniony.

Należący do Bać-Polu SPAR Polska uważa jednak, że umowa licencyjna nie została wypowiedziana w sposób prawidłowy. A to oznacza, że nadal obowiązuje. Według polskiej spółki, działania ze strony SPAR Group Ltd w zmowie ze SPAR International B.V. to próba wrogiego przejęcia. Firma złożyła w tej sprawie pozew w sądzie w Amsterdamie i innych sądach europejskich.

- Nie są upublicznione szczegóły sporu, ale z rozsądkowego punktu widzenia jest tak: SPAR jest właścicielem licencji na pewien model sieci franczyzowej, co daje mu prawo – po spełnieniu warunków – pracować z kim chce. Jeśli dotrzymał warunków kontraktowych, zapisanych terminów i jest w stanie pokryć ewentualne należności, to jako właściciel prędzej czy później dopnie swego – uważa Andrzej Faliński.

Pozostaje pytanie, kiedy zakończy się spór o licencję? I czy SPAR International będzie czekał na jego finał zanim przekaże pałeczkę kolejnemu zarządcy? W tym momencie nikt chyba nie jest w stanie udzielić odpowiedzi na te pytania. Może zatem okazać się, że integracja Piotra i Pawła ze siecią sklepów SPAR w Polsce nie nastąpi zbyt szybko.

Jaki szyld?

Z pewnością wszyscy czekamy na chyba najważniejszą decyzję, czy nowy inwestor utrzyma markę Piotr i Paweł na rynku. To już jedna z ostatnich rdzennie polskich marek detalicznych. Sieć została założona w 1990 roku. Twórcami firmy są Eleonora Woś i jej synowie Piotr i Paweł Woś. W ostatnich latach w ramach sieci ponad połowa sklepów działała jako placówki franczyzowe.


  • Pracownik obserwator 2019-05-20 22:46:15

    ~nikt ważny

    Nie sądzisz chyba, że obecne „tuzy” zarządzania na stanowisku prezesa, dyrektor handlu i jej asystentka AR coś dobrego robią dla tej firmy, one razem z MM sa zwykłymi sępami, które wyciągają ile się da ..dla siebie ...

  • Jurek 2019-05-06 20:39:40

    Jaki Taki Kto to jest FB?

  • Jaki Taki 2019-05-06 19:52:47

    Bardzo Bardzo długo będzie to wszystko trwało FB nawet nie zdają sobie z tego sprawy że rok albo i dłużej to mało.

ZOBACZ WSZYSTKIE (13)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,84

  • Min

    3,78

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7970
Ilość aktualnych ofert: 489369

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.