Przyszłość Piotra i Pawła – wciąż więcej pytań niż odpowiedzi

Autor: dlahandlu.pl, PB 1 maja 2019 23:25

Przyszłość Piotra i Pawła – wciąż więcej pytań niż odpowiedzi Fot. materiały prasowe

Po ponad roku burzliwej historii sieć Piotr i Paweł trafia pod skrzydła dużego międzynarodowego gracza. SPAR Group Ltd czeka teraz dużo pracy – będzie musiał opracować strategię dla sieci, zastanowić się, w jakim formacie ma dalej działać i co najważniejsze – pod jakim szyldem. Do tego dochodzi kwestia ewentualnej integracji z siecią sklepów SPAR, która prawdopodobnie trafi w ręce nowego masterfranczyzobiorcy.

- Marka Piotr i Paweł jest ikoną polskiego handlu nowoczesnego, a dzisiejszą sytuację poprzedziły lata sukcesów i kreacji standardu „dobrego sklepu”. Dziś jednak to kwestia decyzji spółki SPAR, czy ulegnie sile i sentymentowi tej marki, czy postawi na jednolitość modelu i na markę SPAR. Chciałbym by to była marka Piotr i Paweł choć z handlowego punktu widzenia to nie będzie miało wielkiego znaczenia – mówi Andrzej Faliński.

Wtóruje mu Agnieszka Górnicka. - Uważam, że Piotr i Paweł to jeden z najciekawszych konceptów detalicznych jaki powstał na polskim rynku, unikalny w Europie. Jest to ciekawa marka, stworzona od zera przez polskich przedsiębiorców. Bez Piotra i Pawła polski krajobraz handlu detalicznego byłby uboższy – ocenia prezes Inquiry Market Research.

Jej zdaniem, z marek delikatesowych, obecnych w Polsce do tej pory, do których można też zaliczyć Almę i Bomi, Piotr i Paweł był konceptem najsilniejszym, prowadzonym z uwzględnieniem realiów polskiego rynku. Przyczyny problemów firmy z Poznania leżały nie tyle w niewłaściwym zarzadzaniu, co wynikały z czynników zewnętrznych. - Uważam, że biznes Piotra i Pawła przez lata był prowadzony bardzo konsekwentnie. Można byłoby mieć pewne uwagi co do layoutu sklepów, np. rozmieszczenia asortymentu, czy wielkości powierzchni sklepowej, ale przez wiele lat organicznego wzrostu firma Piotr i Paweł udowodniła, że zna się na handlu. Paradoksem tej sytuacji jest fakt, że właśnie teraz polski rynek zwraca się w stronę oferty premium - dodaje ekspertka.

Wydaje się, że jest szansa na pozostawienie przynajmniej części sklepów pod szyldem Piotr i Paweł. Zdaniem Agnieszki Górnickiej, niektóre lokalizacje zdecydowanie mają potencjał na format delikatesowy, ale inne nie.

Andrzej Faliński jest dobrej myśli co do przyszłości Piotra i Pawła. - System dobrych marek własnych Piotra i Pawła i wieloletnie więzi z dostawcami pozwalają sądzić, że będzie to supermarket o bardzo wygodnej formule zakupowej, oszczędzającej czas dzięki precyzyjnej koncepcji asortymentowej i kalkulacji rotacji produktów, a na tym zbudowały swoją pozycję dyskonty i proximity markets. Sprzyjać temu będą lokalizacje, głównie miejskie, osiedlowe, w centrach handlowych. Poza tym sieć zachowa krajowy charakter, bo przecież operatorzy sklepów to polskie przedsiębiorstwa wstępujące do systemu i nawyk konsumencki w stosunku do tej znanej marki. Miejmy nadzieję, że nowa sieć nawiąże do starego Piotra i Pawła - podsumowuje ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Pracownik obserwator 2019-05-20 22:46:15

    ~nikt ważny

    Nie sądzisz chyba, że obecne „tuzy” zarządzania na stanowisku prezesa, dyrektor handlu i jej asystentka AR coś dobrego robią dla tej firmy, one razem z MM sa zwykłymi sępami, które wyciągają ile się da ..dla siebie ...

  • Jurek 2019-05-06 20:39:40

    Jaki Taki Kto to jest FB?

  • Jaki Taki 2019-05-06 19:52:47

    Bardzo Bardzo długo będzie to wszystko trwało FB nawet nie zdają sobie z tego sprawy że rok albo i dłużej to mało.

ZOBACZ WSZYSTKIE (13)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 853

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 416357

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.