Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ptaszyński z PIH na FRSiH: Trend na żywność prozdrowotną najbardziej widać w dużych miastach

Autor: portalspozywczy.pl 21 października 2016 19:58

Trzeba mieć świadomość tego, że trendy związane z żywnością prozdrowotna, eko, wegańską i tzw. żywnością „bez czegoś” dotyczą pewnej grupy klientów, a mianowicie konsumentów zamożnych z dużych ośrodkach miejskich - mówił Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny w Polskiej Izbie Handlu w trakcie debaty: "Handel odpowiada na trendy: patriotyzm zakupowy, zdrowa żywność, convenience" podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Niektórzy konsumenci utożsamiają lokalne marki z żywnością prozdrowotną. Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny w Polskiej Izbie Handlu tłumaczył, że z punktu widzenia Polskiej Izby Handlu dobrze, że część konsumentów w ten sposób na to patrzy, ponieważ każda decyzja konsumencka, która wpływa na to, że pewna grupa produktów od producentów lokalnych i krajowych zwiększa swój udział "na półce", jest jak najbardziej pożądana.

Dodał, że trzeba mieć również świadomość tego, że trendy związane z żywnością prozdrowotna, eko, wegańską i tzw. żywnością „bez czegoś” dotyczą pewnej grupy klientów, a mianowicie konsumentów zamożnych z dużych ośrodkach miejskich.

- Te sieci, które reprezentuje PIH działają w całej Polsce, również w mniejszych miejscowościach. Tam mniej jest tego typu produktów, ale też te trendy są wyraźne, z tego powodu, że jest ujednolicenie i globalizacja. Każdy ma obecnie dostęp do kampanii reklamowych i mediów społecznościowych, chociaż część produktów ekologicznych i np. nie zawierających laktozy jest w mniejszym stopniu reklamowana, nie jest to główny nurt - mówił.

Podkreślił, że nadal w Polsce jednym z najważniejszych kryteriów zakupowych wśród konsumentów jest cena. - Jeśli chodzi o decyzje konsumenckie, cena jest na samym szczycie, może nie na pierwszej pozycji, ale bardzo blisko. A produkty wegańskie i eko są droższe niż inny asortyment, więc jeśli mówimy o obszarach, które cechują się mniej zamożnym konsumentem, to te produkty nie będą miały tam aż takiego powodzenia - tłumaczył.

Dodał, że jeśli chodzi o żywność prozdrowotną, to ważna jest lokalizacja i współpraca z dobrymi producentami. - Grupa producentów żywności prozdrowotnej stanowi dość zamknięty zbiór, więc współpraca między sklepami a producentami powinna odbywać się przez operatora franczyzowego albo przez integratora, który jest równocześnie dystrybutorem i hurtownikiem - mówił Maciej Ptaszyński.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.