Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Punkty click&collect staną się jedną z podstaw oferty dostaw z e-sklepów

Autor: Integer 19 stycznia 2015 19:49

Według prognoz Deloitte w Europie w 2015 roku funkcjonować będzie 500 tys. punktów typu click&collect. Oznacza to wzrost w porównaniu do ubiegłego roku o 20 proc. Specjaliści z firmy badawczej sądzą, że w ten sposób po raz kolejny wzrośnie znaczenie punktów click&collect, które staną się jedną z podstaw oferty dostaw z e-sklepów.

Prognozy Deloitte na temat europejskich sieci click&collect są jedną z części raportu „Technology, Media & Telecommunications Predictions 2015. Analitycy wskazują na mnogość opcji dostawy towarów, jakie posiadają internetowi detaliści: „Czas dostawy dla większości produktów nabywanych drogą online dostosowywany jest tak, aby utrzymać niskie koszty, ale niestety bardzo często odbiorcy nie ma w domu podczas wizyty kuriera. Istnieją jednak rozwiązania, które mogą usprawnić ten proces: towary mogą być pozostawiane u portiera lub dozorcy czy też przekierowane do sąsiada. Można też w taki sposób zaprojektować przesyłki, aby były one dopasowane do skrzynek odbiorczych". Wymienione metody odbioru nie zawsze są jednak dostępne i skuteczne, dlatego click&collect może okazać się bardziej efektywną opcją.

- Rosnąca popularność click&collect w niemal wszystkich krajach na świecie wynika nie tylko z dostępności i wygody, jaką gwarantują tego typu sieci. Punkty click&collect są doceniane także za to, że skutecznie rozwiązują problem ‘ostatniej mili'. Koszt finalnego etapu dostarczania towarów odbiorcy należy do najwyższych w całym procesie dostaw, co jest bardzo istotne na dynamicznie rosnącym rynku, jakim jest e-commerce i przy tak imponującej liczbie zamówień każdego dnia. Operatorzy pocztowi oraz firmy kurierskie już od dawna starają się minimalizować środki przeznaczone na ‘ostatnią milę', a liczba nowo uruchamianych punktów click&collect potwierdza, że znaleziono efektywne rozwiązanie - mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,59

  • Min

    3,93

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.