Purella na FRSiH: W słowie "innowacyjność" jest 95 proc. słowa "ryzyko"

www.portalspozywczy.pl 9 listopada 2018 16:46

Purella na FRSiH: W słowie "innowacyjność" jest 95 proc. słowa "ryzyko" Michał Czerwiński, prezes zarządu, Purella Food; fot. PTWP

– W słowie "innowacyjność" jest 95 proc. słowa "ryzyko", a dopiero 5 proc. słowa "sukces" –
mówił Michał Czerwiński, prezes Purella Food Sp. z o.o. podczas debaty Produkt i firma spożywcza „nowej ery”, która odbyła się w ramach FRSiH.

 Jesteśmy firmą, która jeśli chodzi o nagrody innowacyjne w ciągu dwóch ostatnich lat, zdobyła ich chyba najwięcej. I co? I większości tych produktów nie ma już na rynku – powiedział podczas FRSiH  Michał Czerwiński.

Jak przyznał, innowacyjne produkty są wprawdzie fantastycznie oceniane przez blogerów oraz przez media, ale później weryfikuje je półka sklepowa.

– Jeżeli chodzi o innowacje, możemy mówić o procesach, o wszystkim, co jest dookoła produktów spożywczych. Natomiast jeśli chodzi o sam smak, recepturę i podejście do kreowania produktów spożywczych, to mówimy o bardzo tradycyjnym rynku – stwierdził prezes Purella Food. 

– W słowie "innowacyjność" jest 95% słowa "ryzyko", a dopiero 5% słowa "sukces". Trzeba to naprawdę w bardzo umiejętny sposób połączyć z odpowiednią recepturą, a przede wszystkim z marką, dystrybucją, wsparciem marketingowym i opakowaniem – dodał.

Prelegent tłumaczył, że budując produkt spożywczy, trzeba spędzić miesiące na tematach brandingu, wizerunku, komunikacji na opakowaniu, tego, w jaki sposób to opakowanie ma klienta przyciągnąć, a później nad odpowiednią komunikacją.

Na rynku jest dużo produktów, które wchodzą i za chwile znikają.

– Kiedy 3 lata temu wchodziliśmy naszymi batonami z chlorellą, czyli superfoodem, do Rosmanna były 3 takie batony w kategorii „zdrowej” podobne do naszych. W tej chwili w kategorii „zdrowej” jest 38 producentów. Proszę mi wierzyć, że mamy mnóstwo produktów, które wchodzą i wychodzą. Jest olbrzymim wyzwaniem dla producenta, by zbudować lojalność. To jest ewolucja nie rewolucja – tłumaczył.

Michał Czerwiński przyznał, że samo zrobienie ultrazdrowego batonu nie jest aż tak trudne. Znacznie trudniejsze jest utrzymanie go na rynku i wygenerowanie odpowiedniej sprzedaży.

–  To nie jest żaden problem wprowadzić produkt na półkę i do dużej ilości sieci handlowych. Problemem jest to, żeby ten produkt utrzymał się 12 miesięcy –  stwierdził.

Dodał również, że firma chce w swojej kategorii produktów budować brandy masowe.

– Zbudowaliśmy fundament do tego, żeby przetrwać na tym rynku: mamy dobry brand, mamy dobre receptury, mamy fundusz inwestycyjny, znaną postać, która reprezentuje nasz brand – powiedział. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7680

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.