Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Putka stawia na rozwój własnych sklepów, żeby uniezależnić się od dużych sieci

www.portalspozywczy.pl 11 maja 2015 18:27

Putka stawia na rozwój własnych sklepów, żeby uniezależnić się od dużych sieci

Polpain-Putka raczej nie bierze pod uwagę rozwoju poprzez akwizycje, mimo że trafiają się oferty tego typu. Zamiast tego firma skupi się na rozwoju organicznym i uporządkowaniu biznesu - wynika z rozmowy serwisu portalspozywczy.pl ze Stefanem Putką, współwłaścicielem i członkiem zarządu Polpain-Putka.

Czy planujecie na najbliższe lata inne ważne inwestycje, poza tą w Jawczycach (budowa nowej piekarni za kilkadziesiąt mln zł - red.)?

Bardzo zależy nam na rozbudowywaniu sieci sklepów własnych i franczyzowych. Jeżeli ktoś chciałby otworzyć sklep pod szyldem Putka, to chętnie przyjmiemy go pod nasze skrzydła. Stawiamy na rozwój własnej sieci sprzedaży, żeby się uniezależnić od odbiorców zewnętrznych, takich jak duże sieci, ponieważ współpraca z takimi organizacjami handlowymi bywa uciążliwa. One chcą skupować bardzo tanio, nie zawsze zależy im na jak najwyższej jakości, mają kiepskie warunki płatności, rozliczeń itd. Oczywiście współpracujemy z nimi, nie mówimy, że to jest tylko i wyłącznie złe, ale dla własnego bezpieczeństwa, dla zachowania rentowności w firmie na przyzwoitym poziomie, musimy rozwijać też sieć sklepów własnych i franczyzowych.

Jest to ważne tym bardziej, że sieci handlowe powoli przestawiają się na własną produkcję pieczywa, a przynajmniej na jego odpiek.

Sieci bardzo mocno chcą odpiekać, chcą stwarzać atmosferę punktu, gdzie się coś jest wypiekane. Dzieje się tak głównie ze względów marketingowych, niekoniecznie jest w tym zawarta jakaś ekonomia. Trzeba pamiętać, że w sieciach odpieka się pieczywo mrożone.

Czy bierzecie pod uwagę przyspieszenie rozwoju poprzez przejęcia? Warto przypomnieć, że mieliście już w swojej historii jeden tego typu epizod, choć nastąpił on dość dawno, jeszcze w latach 90. Przejęliście od ITI piekarnię Jan Piekarz.

Raczej nie bierzemy tego pod uwagę, mimo że oczywiście trafiają się tego typu oferty, ponieważ wiele firm w Polsce bankrutuje. To jest raczej pytanie, na które mógłbym odpowiedzieć dopiero za kilka lat. Teraz naszym głównym celem jest uporządkowanie biznesu, doprowadzenie bieżących inwestycji do końca. Dopiero później zastanowimy się nad dalszą strategią rozwoju. To już nie będzie pytanie do mnie, lecz do kolejnego pokolenia.

Jak wygląda plan sukcesji w Polpain-Putka? Czy moment zmiany warty jest już bliski?

Owszem. Mamy kolejne, młode pokolenie, bardzo dobrze wykształcone i już od paru lat pracujące w strukturach firmy. Jest ono zdolne do przejęcia zarządzania firmą. Gdy uruchomimy nowy zakład, a przecież ma to być już niedługo, to zapewne sami się wycofamy na dalsze pozycje, być może do rady nadzorczej. Do bezpośredniego zarządzania już nie będziemy się wtrącać. Nasi następcy już teraz zajmują się działami logistycznym, produkcyjnym, handlowym, finansowym i marketingiem. Mamy takie podejście, że każdy z naszej rodziny kto zechce pracować w firmie, zatrudnienie znajdzie, o ile oczywiście pokaże, że może być przydatny i zaprezentuje pomysł na siebie. Wydaje mi się, że jest to uczciwe i zdrowe podejście.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,60

  • Min

    3,93

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.