PwC: Konsumenci chcą płacić więcej za doświadczenia zakupowe

Autor: dlahandlu.pl 22 maja 2018 13:07

PwC: Konsumenci chcą płacić więcej za doświadczenia zakupowe Fot. Shutterstock.com

Jak wynika z ostatniej analizy PwC - "Experience is everything. Get it right", konsumenci z całego świata są w stanie zapłacić nawet do 16 proc. więcej za daną usługę lub produkt, o ile ich oferent zagwarantuje im doświadczenia zakupowe na oczekiwanym poziomie.

73% osób zaproszonych do badania przez PwC za najważniejszy czynnik determinujący ich decyzje o zakupie uważa właśnie doświadczenia płynące z całego procesu od zainteresowania danym produktem bądź usługą do sfinalizowania transakcji. Dopiero na kolejnych miejscach uplasowały się cena oraz jakość pożądanego dobra.

Analitycy PwC dowiedli na łamach swojej publikacji, że 43% konsumentów jest gotowych zapłacić więcej za większą wygodę procesu zakupowego, 42% nie dostrzega żadnych przeszkód w otrzymaniu nieco większego rachunku, jeśli spotka się z miłymi i przyjaznymi doświadczeniami w jego trakcie.

Warto także podkreślić, że dla aż 65% klientów najlepsze relacje nawiązuje się z przedsiębiorstwami, które potrafią wypracować lepsze i bardziej spersonalizowane formy dotarcia do klienta, niż nawet najbardziej chwytliwy przekaz reklamowy.

- O jakiej indywidualizacji interakcji z klientem tutaj mowa? Między innymi o trafnym przewidywaniu jego oczekiwań przez stałą analizę jego działań w mediach społecznościowych i trafne dobranie momentu na zaoferowanie konkretnego produktu. Jak również, poprzez rozwiązywanie jego problemów po nawiązaniu kontaktu z działem obsługi w jak najkrótszym czasie, bez potrzeby wielokrotnych przełączeń. Konsultant znając natychmiast po otrzymaniu połączenia bądź rozpoczęcia czatu intencje klienta, całą historię kontaktu z nim, wszystkie aktualnie wykorzystywane produkty czy usługi oraz aktualne preferencje pozyskane z analizy „sięgającej” głębiej niż klasyczne systemy CRM - tylko do danych wewnętrznych firmy - ma znacznie większe szanse spełnić jego oczekiwania – tłumaczy Jacek Grzyb z firmy teamLeaders, dostarczającej rozwiązania kognitywne.

Umożliwienie klientom doznawania doświadczeń zakupowych na najwyższym poziomie nie jest możliwe bez wsparcia dedykowanych rozwiązań technologicznych, jednak jak pokazują efekty badania PwC firmy powinny unikać pełnej automatyzacji interakcji na linii konsument – oferent. Okazuje się, że aż trzy czwarte respondentów nadal znacznie bardziej ceni sobie interakcje z ludźmi niż z narzędziami automatyzującymi interakcje.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,97

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7936
Ilość aktualnych ofert: 492759

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.