PwC na EEC 2019: Podczas zakupów młodzi konsumenci oczekują inspiracji i wygody

www.portalspozywczy.pl 20 maja 2019 18:10

PwC na EEC 2019: Podczas zakupów młodzi konsumenci oczekują inspiracji i wygody Maciej Kroenke, dyrektor w zespole strategii PwC. Fot. PTWP

Wnikliwa analiza połączona z segmentacją grup docelowych, inspirowanie konsumentów oraz prostota obsługi – to główne kierunki rozwoju ofert dla konsumentów – mówił Maciej Kroenke, dyrektor w zespole strategii PwC podczas debaty „The future of the market. Nowy konsument”, która odbyła się 14 maja 2019 roku w ramach European Start-up Days, które było częścią Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Maciej Kroenke, dyrektor w zespole strategii PwC wskazał, że główną różnicą między nowym konsumentem, a tym, który był do tej pory jest to, że ten, który był do tej pory, ma doświadczenie, a nowy - doświadcza. 

- Podstawowa różnica polega na perspektywie czasowej – jeżeli patrzymy nawet na pokolenie dzisiejszych 30-latków, to są to ludzie, którzy doświadczyli w jakimś stopniu niedoboru. To mógł być niedobór oferty produktowej, niedobór czasu, bo było się w pracy, niedobór pieniędzy, bo kredyt. A nowy konsument, wchodzący teraz na rynek, nie doświadcza tego w takim stopniu, żyje z inną perspektywą – nie czeka i nie jest pogodzony z tym, że może mu być trochę niewygodnie, ale potem będzie dobrze. Nowy konsument chce mieć produkty i usługi na teraz: ma być dobrze, ma być wygodnie, a on ma być doceniany – tłumaczył ekspert. 

Dodał, że rynek też się zmienił  i obecnie oferuje klientom wygodę i szybkość. - Główne oczekiwanie młodych konsumentów to „zainspiruj mnie; udowodnij mi, że masz dla mnie coś ciekawego”. I to jest jeden z ważnych kierunków, w którym najczęściej firmy obecnie podążają budując swoje produkty i usługi - mówił.

Tłumaczył, że zmieniły się również kanały dotarcia i obecnie dominuje kanał mobilny. - Reklama drukowana powoli odchodzi do lamusa, a zwykłej reklamy w urządzeniach mobilnych też jest znacznie mniej i ma znacznie niższą skuteczność - wyjaśniał. 

- Coraz bardziej odchodzimy też od starych sprawdzonych liniowych modeli telewizyjnych – czyli, że są programy, a między nimi wyświetla się reklamy. Obecnie użytkownicy niekoniecznie muszę trafiać na reklamy, więc kompletnie zmienia się kanał dotarcia i przekazu. I to jest to, co firmy muszą przemyśleć, ponieważ najmłodszy konsument nie korzysta ze standardowych źródeł przekazu – podkreślał Maciej Kroenke. 

Dodał, że konsumenci w wieku dwudziestu kilku lat i osoby 30 plus negatywnie reagują na product placement, natomiast młodsi klienci uważają, że taka reklama jest w porządku i rozumieją to, że firmy ją wyświetlają. 

Podkreślił, że bardzo ważne są obecnie user experience i custom experience. – Zaczęło się od usług bankowych, ale teraz młodzi klienci oczekują, żeby również sklepy były wygodne, bo jeśli nie, to do nich nie przyjdą – tłumaczył ekspert. 

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • młody konsument 2019-05-21 21:34:31

    Jako młody konsument czekam, aż producenci zaczną usuwać ze składów rzeczy takie jak: syrop glukozowo-fruktozowy, aspartam, E476, olej palmowy i soję. Póki co niewiele produktów bez tych dodatków można znaleźć na półkach sklepów...

  • Emmm 2019-05-21 19:02:10

    Czyli segmentuj i personalizuj. Ma sens, choc to taki udawany kraft.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,59

  • Śr

    4,14

  • Min

    2,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7847
Ilość aktualnych ofert: 481629

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.