Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Pytając "w czym mogę pomóc?" marnujemy okazję na sprzedaż

Autor: KreatywnyButikOne.pl dla serwisu dlahandlu.pl 12 czerwca 2014 11:05

Pytając "w czym mogę pomóc?" marnujemy okazję na sprzedaż

Z założenia zapytanie "W czym mogę pomóc?" powinno pomagać klientowi w zakupie a sprzedawcy w dokonaniu transakcji. Jednak w rzeczywistości sprawa wygląda zupełnie inaczej. Najprawdopodobniej na 10 takich zapytań otrzymujemy 8 odpowiedzi "Nie, dziękuję" (ewentualnie „Tylko się rozglądam"). I w taki sposób kończy się kontakt sprzedawcy z kupującym. Zadając takie pytanie marnujemy potencjalną możliwość na sprzedaż, bo klient najczęściej po kilku minutach wychodzi ze sklepu. W jaki sposób powinno się więc inicjować rozmowę z klientem?

Jeśli znasz swojego klienta, to rozpocznij konwersację w stylu:, „Co słychać?". Chodzi o to, aby wciągnąć klienta do rozmowy i potraktować go bardziej indywidualnie. W zależności od tego, jaki był ostatni zakup, zapytaj o odczucia klienta w stosunku do produktu, czy spełnił jego oczekiwania.

Po krótkiej wymianie grzeczności przejdź do zaprezentowania konkretnej oferty. Może wyglądać to na przykład tak: „Dzisiaj mamy produkt X w specjalnej ofercie, zechce pani zobaczyć?" albo „Przyszła pani w doskonałym momencie, właśnie mamy w promocji produkt X".

Jeśli nie znasz klienta, zapytaj: „Czy pierwszy raz odwiedziła Pani nasz sklep?" Odpowiedź zapewne będzie brzmiała: „Tak". Wtedy masz pełne spektrum dalszych możliwości zaoferowania konkretnego asortymentu. Możesz także udzielić odpowiedzi w stylu: „Bardzo się cieszę, że odwiedziła nas pani. Nowym klientom proponujemy specjalny program". Zaproponuj jakiś drobny upominek, a za drugą wizytę upust na konkretny produkt lub usługę.

Chodzi o to, żeby ściągnąć klienta ponownie do twojego sklepu. Buduj relacje, niech klient poczuje się wyróżniony. Niech będzie przekonany, że trafił w dobre miejsce. I niech wraca do ciebie jak najczęściej.

Mała zmiana w zachowaniu, a robi różnicę. Przekonaj się sam i sprawdź jak ta zmiana wpłynie na wzrost sprzedaży!

Małgorzata Dziubała i Aleksandra Lechwar-Szwarc, założycielki firmy Kreatywny Butik ONE www.kreatywnybutikone.pl, autorki 5-ciu branżowych e-booków „Pomysł na biznes. Jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie?" dla: kwiaciarni, piekarni, cukierni i kawiarni, pensjonatów, salonów fryzjerskich i kosmetycznych. Prowadzą także szkolenia oraz konsultacje. Po więcej informacji kliknij tutaj: http://kreatywnybutikone.pl/sklep

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ... 2014-06-16 10:37:26

    @Klientka Wszystko zależy od tego, po co idzie się do sklepu. Ja do sklepu idę coś kupić, a nie porozmawiać. I sprawę chcę załatwić maksymalnie szybko. Gdy będę czegoś potrzebował to z całą pewnością poproszę sprzedawcę o pomoc. Na rozmowy o niczym z zupełnie obca osobą, którą widzę po raz pierwszy i ostatni w życiu nie mam ani ochoty, ani czasu. Jak zdecydowana większość ludzi.

  • A_klientka w sklepie 2014-06-13 11:06:34

    Znowu wychodzi polskie narzekanie...

    Wiec powiem, ze akurat ja sie spotkalam z zachowaniem sprzedawcy podobnym do polecanego w tym artykule. Wywiazala sie ROZMOWA. Sprzedawca ze mna ROZMAWIAL, a nie wciskal towar. to bylo bardzo naturalne. Krytykuje sie ten artykul, bo Polacy nie sa przyzwyczajeni do takiego podejscia. a jak ktos to zrobi dobrze, to ma efekty.

  • ... 2014-06-13 09:19:33

    @Marta To ty chyba w Lidlu nigdy nie byłaś. W tym "kolosie" (serio?) akurat bardzo łatwo spotkać personel i to personel kompetentny. Zawsze wiedzą, czy jest w sklepie i gdzie rzecz o którą pytam.



    Odnoszę wrażenie, że autorki artykułu żyją w jakimś innym świcie. Większość rad jest kompletnie idiotyczna i widać, że panie nigdy nie miały kontaktu z prawdziwym klientem. Ten poradnik powinien się nazywać "Jak zirytować klienta w 10 sekund".

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    4,88

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.