Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Radna Warszawy: Reklamy w żłobkach i przedszkolach są nieetyczne

Autor: Onet.pl 19 grudnia 2014 13:26

W warszawskich żłobkach, przedszkolach i szkołach prowadzone są działania promujące markowe produkty żywnościowe lub higieniczne, przeznaczone głównie dla dzieci - uważa Marta Jezierska, stołeczna radna PO. Postuluje, by wprowadzić pełny zakaz reklamy i promocji w publicznych placówkach edukacyjnych. Rodzice mogą wystąpić z takim wnioskiem do dyrektora - czytamy w Onecie.

Marta Jezierska zwraca uwagę, że podstawowe grupy produktów podawanych dzieciom w żłobkach, przedszkolach czy szkołach to batony, soki, desery, słodycze, płatki śniadaniowe czy pasty do zębów, w opakowaniu z konkretną nazwą firmy, logo czy grafiką. Według niej, prowadzone są tam także działania marketingowe, które obejmują np. materiały konkursowe, edukacyjne lub teatrzyki, opatrzone logami tych produktów.

Radna uważa, że dziecko przebywające poza kontrolą rodziców, w tych placówkach, nie powinno być obiektem takich działań. Podkreśla, że przestrzeń publiczna, finansowana z pieniędzy podatników, musi pozostać neutralna pod każdym względem. W przeciwnym razie powstaje konflikt interesów, etyczny i moralny.

Dlatego radna zwróciła się do prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz z prośbą o podjęcie działań mających na celu wprowadzenie zakazu reklam w żłobkach, przedszkolach i szkołach publicznych na terenie Warszawy. Na jej interpelację odpowiedział Włodzimierz Paszyński, wiceprezydent stolicy, który ma nadzorować m.in. edukację i odesłał ją do dyrekcji placówek - podaje Onet.

"Zgodnie z art. 54 ustawy o systemie oświaty, rada rodziców, jako organ reprezentujący rodziców danego przedszkola, może występować do dyrektora przedszkola z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach dotyczących placówki, w tym również w sprawach ograniczenia korzystania z artykułów w opakowaniach promujących markę lub firmę" - czytamy w odpowiedzi wiceprezydenta.

Paszyński jednocześnie przypomina, że zasady umieszczania reklam i informacji wizualnej na nieruchomościach i innych obiektach należących do m.st. Warszawy oraz nieruchomościach Skarbu Państwa, którymi gospodaruje prezydent stolicy, a więc również szkół i przedszkoli, reguluje zarządzenie Hanny Gronkiewicz-Waltz z 14 listopada 2007 r. Z kolei w lutym 2014 prezydent wysłała do dyrektorów wszystkich placówek oświatowych w mieście pismo, w którym zobowiązała ich do niezwłocznego zdjęcia reklam z ich budynków, ogrodzeń i innych obiektów na ich terenie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.