Rafał Brzoska, Integer.pl: Stawiam na e-commerce

Autor: wnp.pl 29 października 2015 19:12

- Ja stawiam na e-commerce. Na świecie sprzedaż on-line to 8-10 proc. sprzedaży tradycyjnej. W Europie już 13-14 proc. a w Polsce zaledwie 5 proc. Do poziomu nasycenia tego rynku, czyli około 20 proc. jeszcze wiele brakuje. I to jest przyszłość handlu. Warto w tym kontekście odpowiedzieć sobie na kilka pytań: ile obszarów gospodarki dotknie ta zmiana? Jak wpłynie na ceny nieruchomości? Jak wpłynie na biznes super i hipermarketów? Jak wpłynie na firmy dostarczające rozwiązania dla on-line - zastanawiał się Rafał Brzoska, prezes Integer.pl, podczas tegorocznej gali Deloitte "Technology Fast 50".

Odnosząc się do innowacyjności polskich firm, zwrócił uwagę na problem dużych rynkowych graczy.

- Najczęściej prowadzą działalność, w której zajmują pozycję dominującą na rynku, czasami nawet monopolistyczną, a są całkowicie zamknięci na innowacje. I nie mówię to o innowacjach w polskim stylu, czyli połączeniu z funduszami unijnymi. Innowacja to tak na prawdę coś, co zmienia świat i jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Prawdziwe innowacje najczęściej wydarzają się przez przypadek - mówił Rafał Brzoska.

- Jestem zafascynowany wielkim trendem w kierunku innowacji. Uważam, że zmiana reguł gry w coraz większej liczbie obszarów działalności to furtka dla firm z gospodarek Europy Środkowo-Wschodniej, w tym z Polski - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7678

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.