Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Rafał Brzoska: SALESmanago to jedna z moich najlepszych inwestycji

Autor: WNP.PL 18 września 2015 12:36

- Cały czas obserwuję światowe technologie, które najszybciej się rozwijają albo też pojawiają tam, gdzie pozornie nie ma już nic do zrobienia. To elementarz dla każdego biznesmena, który nie chce zostać w tyle w rozwoju swoich produktów - mówi Rafał Brzoska, założyciel InPostu, w rozmowie z Nowym Przemysłem.

Panie prezesie, po co panu udziały w Social WiFi? Hobby, misja dobrych usług? A może najzwyczajniej nos mówi, że zarobi pan górę pieniędzy?

W przypadku Social WiFi spodziewam się osiągnąć sukces wraz z autorami tego pomysłu. Generalnie: darmowe sieci wi-fi umożliwiają śledzenie poczynań klientów w miejscach, w których oni z nich korzystają; późniejszy kontakt jest różnego rodzaju zachętą, by w tych punktach - jak choćby lotniska czy centra handlowe - znów się pojawili. 

Social Wi-Fi - wraz z Red Bullem i Paczkomatami - przetestuje na przykład ciekawą cross-promocję trzech firm w kilkudziesięciu lokalizacjach paczkomatów, gdzie będzie można korzystać z darmowego wi-fi. Mowa tu o wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi, które finalnie pomogą w rozwoju podstawowego dla mnie biznesu, skupionego w Grupie Integer.pl. 

A jak się udało z inwestycją w system SALESmanago, stworzony przez spółkę Benhauer? Taka ocena po ponad roku... 

- To, jak dotychczas, jedna z moich najlepszych inwestycji! SALESmanago plasuje się teraz na 6. pozycji na świecie w klasyfikacji platform marketing automation. Lidera w tej branży, czyli Hubspot, wycenia się w tej chwili na 1,6 mld dol., a SALESmanago jest tylko sześciokrotnie mniejszy, gdyby patrzeć przez pryzmat obsługiwanych klientów. A zatem powinien być dziś wart jakieś 200 mln dol… To jednak szacunki nie do końca precyzyjne, bo amerykańska platforma skupia trochę inny profil klientów (głównie dużych, biznesowych), co ma istotny wpływ na wycenę. 

I jeszcze odniesienie do tego, o czym wspominałem na samym początku - mam na myśli śledzenie innowacyjnych rozwiązań: jeśli rozpatrywać najważniejsze trendy w globalnym marketingu, to marketing automation jest absolutnym liderem. 

To też "spina się" z pana głównym biznesem. 

- Jak najbardziej. Wykorzystujemy narzędzia marketing automation do edukacji użytkowników. Strony czy sklepy internetowe, które wykorzystują system SALESmanago, przekazujący rozmaite informacje o Paczkomatach, odnotowują ewidentnie większy wzrost zainteresowania tą metodą dostarczania przesyłek niż te pozbawione korzyści, które daje wspomniana platforma marketingowa.

Rozmawiał: Jacek Ziarno

Cała rozmowa ukaże się w najnowszym wydaniu miesięcznika gospodarczego Nowy Przemysł

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Maciej 2015-09-21 14:28:28

    Fenomalny fragment o wycenie Salesmanago ;-) Panie prezesie Brzoska, życzę Panu żeby podejście do wyceny własnego majątku było bardziej realistyczne bo zaczniemy wątplić w Pana status milionera (a może miliardera?)

  • Lewak 2015-09-18 17:51:38

    "Lidera w tej branży, czyli Hubspot, wycenia się w tej chwili na 1,6 mld dol., a SALESmanago jest tylko sześciokrotnie mniejszy, gdyby patrzeć przez pryzmat obsługiwanych klientów. A zatem powinien być dziś wart jakieś 200 mln dol…"



    To tak na poważnie? I to mówi osoba która inwestuje w start-upy/firmy technologiczne? Pan Brzoska z taką narracją powinien zainteresować się polityką, bardzo duży potencjał.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    17,36

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.