Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ranking AdRetail Inspirio: Lidl, Intermarche, Carrefour i Żabka liderami gazetek handlowych

Autor: MondayNews 15 czerwca 2018 09:16

Ranking AdRetail Inspirio: Lidl, Intermarche, Carrefour i Żabka liderami gazetek handlowych fot. MondayNews

Według rankingu AdRetail Inspirio, najlepsze gazetki handlowe oferują: Lidl, Intermarche, Carrefour i Żabka. Przy wyborze pod uwagę brane były m.in. walory estetyczne, funkcjonalność i innowacyjność, a także całokształt kierowanego przekazu do konsumenta.

W ciągu 6 miesięcy 11 ekspertów z drugiej już edycji programu AdRetail Inspirio przeanalizowało 5 tys. gazetek sieci handlowych o łącznej powierzchni ponad 35 mln cm kw. Tym samym zbadano aż 60 tys. stron. Szczegółowej ocenie został poddany materiał 4 dyskontów, 15 supermarketów, 7 hipermarketów i 10 sieci convenience. Były to publikacje z całego ubiegłego roku.

Po kilkumiesięcznej, wytężonej pracy, eksperci uznali, że w kategorii dyskonty zwyciężył Lidl. Yves Frerot, członek kapituły, wyjaśnia, że gazetki tej sieci są najbardziej estetyczne i przejrzyste w tym segmencie. To jest efekt małej ilości produktów na stronach i wysokiej jakości zdjęć. Opisy artykułów zawierają niezbędne dla konsumentów informacje. Ponadto asortyment jest wyraźnie oddzielony od tła. Na korzyść Lidla przemawiają też najlepiej wyeksponowane ceny.

Wśród supermarketów liderem okazał się Intermarche. Eksperci dostrzegają, że sieć bardzo dobrze gra tłem w gazetkach. Uatrakcyjnia w ten sposób zdjęcia i pomaga w łatwym identyfikowaniu poszczególnych kategorii produktów. Jak podkreśla Andrzej Wojciechowicz, członek kapituły, bogata oferta daje każdemu konsumentowi możliwość odnalezienia swoich ulubionych artkułów. Przy tym wyraźnie zaprezentowane upusty ułatwiają szybkie przeglądanie publikacji.

Tym razem zwycięskim hipermarketem okazał się Carrefour, który pokonał lidera poprzedniej edycji – sieć Kaufland. Według Sebastiana Starzyńskiego, eksperta programu AdRetail Inspirio, tegoroczny laureat wyróżnia się m.in. tym, że prezentuje etykiety cenowe i nagłówki w jednakowym stylu. Nie zlewają się one z artykułami i tłem, co ma duże znaczenie dla odbiorców. Całość wygląda dość przejrzyście i atrakcyjnie. Z kolei dr Maria Andrzej Faliński, inny członek kapituły, zwraca uwagę na to, że publikacje odwzorowują nową strukturę dużych sklepów Carrefoura. To sprytny zabieg, budujący zaciekawienie i zaufanie konsumenta. Ponadto zainteresowanie czytelnika wzbudza zmienna kolorystyka cenówek, która komunikuje nowe promocje.

W segmencie convenience największe uznanie zdobyły gazetki Żabki. W ocenie ekspertów, tradycyjnie i czytelnie przedstawione strony nie wprowadzają żadnych zakłóceń w odbiorze. Nie ma też prób prezentowania artykułów w rozbudowany sposób. To jest bardzo przejrzysta i przyjazna konsumentowi forma. Waldemar Nowakowski, członek kapituły, zaznacza, że publikacja jest również bardzo estetyczna graficznie.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.