Ranking Listonic: W których sieciach handlowych najchętniej robimy zakupy

Autor: dlahandlu.pl za Listonic 3 kwietnia 2018 10:03

Ranking Listonic: W których sieciach handlowych najchętniej robimy zakupy Fot. Shutterstcok.com

W roku 2017 ponad połowa zakupów była planowana w Biedronce (31,64 proc. użytkowników Listonic planuje tam zakupy) lub Lidlu (24,47 proc.). Na trzeciej pozycji uplasowała się sieć Auchan (10,16 proc.). Najwięcej straciło Tesco - wynika z "Rankingu sieci handlowych 2017", opracowanego przez firmę Listonic.

Wśród mniejszych sieci popularność zyskują takie marki, jak Dino, Polomarket, Netto czy Groszek, a w mniejszym stopniu Lewiatan, Simply Market, Delikatesy Centrum, Społem i Mila.

Z kolei zakupy w placówkach typu cash and carry są coraz mniej popularne wśród Polaków. Makro i Selgros w sumie mają 3,50 proc. udziału w zakupach rodzinnych, podczas gdy 5 lat temu miały 6 proc.

Ranking sieci spożywczych 2017 firmy Listonic, czyli sieci, w których użytkownicy list zakupów Listonic planowali zakupy, przedstawia się następująco:

1. Biedronka  31,64 proc. wskazań w 2017; 28,99  proc. w 2016 roku

2. Lidl    24,47 proc. w 2017; 22,85 proc. w 2016 roku

3. Auchan  10,16 proc. w 2017; 10,41 proc. w 2016 roku

4. Tesco  9,39 proc. w 2017; 12,35 proc. w 2016 roku

5. Kaufland  5,87 proc. w 2017; 6,69 proc. w 2016 roku

6. Carrefour   3,10 proc. w 2017; 3,51 proc. w 2016 roku

7. Selgros   1,78 proc. w 2017; 1,67 proc. w 2016 roku

8. Makro   1,71 proc. w 2017; 1,96 proc. w 2016 roku

9. Netto   1,34 proc. w 2017; 1,21 proc. w 2016 roku

10. Aldi   1,31 proc. w 2017; 2,49 proc. w 2016 roku

11. Piotr i Paweł   1,30 proc. w 2017; 1,26 proc. w 2016 roku

12. E.Leclerc  1,15 proc. w 2017; 1,21 proc. w 2016 roku

13. Stokrotka   0,76 proc. w 2017; 0,71 proc. w 2016 roku

14. Lewiatan   0,70 proc. w 2017; 0,62 proc. w 2016 roku

15. Dino  0,68 proc. w 2017; 0,40 proc. w 2016 roku

16. Polomarket   0,62 proc. w 2017; 0,50 proc. w 2016 roku

17. Intermarche  0,53 proc. w 2017; 0,54 proc. w 2016 roku

18. Simply Market   0,43 proc. w 2017; 0,35 proc. w 2016 roku

19. Groszek  0,32 proc. w 2017; 0,19 proc. w 2016 roku

20. Żabka  0,32 proc. w 2017; 0,20 proc. w 2016 roku

21. Mila   0,28 proc. w 2017; 0,22 proc. w 2016 roku

22. abc   0,24 proc. w 2017; 0,36 proc. w 2016 roku

23. Społem  0,22 proc. w 2017; 0,15 proc. w 2016 roku

24. Delikatesy Centrum  0,21 proc. w 2017; 0,13 proc. w 2016 roku

25. Spar   0,16 proc. w 2017; 0,47 proc. w 2016 roku

26.Topaz   0,13 proc. w 2017; 0,10 proc. w 2016 roku

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
  • Czytający uważnie... 2018-04-11 18:53:49

    Artykuł z błędnymi wnioskami... "Wśród mniejszych sieci popularność zyskują takie marki, jak Dino, Polomarket, Netto czy Groszek, a w mniejszym stopniu Lewiatan..." A w rankingu Lewiatan powyżej Dino, Polomarketu czy Groszka.

  • Rs 2018-04-05 17:17:25

    Ranking bez sensu. Sieć, która ma kilkadziesiąt sklepów ma tylko 5- krotnie słabszy wynik niż sieci mające po 2-3 tyś sklepów. Najlepiej porównywać obroty albo liczbę paragonów. Ponadtto dostrzegam tu niekompetencję. Społem ma sklepy w różnych sieciach także tu wymienionych np. Lewiatan czy DC. A Piotr i Paweł przecież to 4 razy mniejszy obrót od Lewiatan. Dziecinada nie badanie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    6,92

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9191

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.