Raport: 10 najpopularniejszych sieci, w których robimy zakupy

Autor: dlahandlu.pl 15 stycznia 2018 09:18

Raport: 10 najpopularniejszych sieci, w których robimy zakupy Fot. Shutterstock.com

Z raportu firmy Market Side wynika, że w 2017 r. statystyczny dorosły konsument miesięcznie robił zakupy w czterech różnych sieciach handlowych, gdy w 2012 r. było to 2,5 sieci.

Najczęściej odwiedzaną siecią w Polsce jest Biedronka. W ciągu ‘ostatniego miesiąca’ było w niej 85% Polaków. Dla 46% z nas Biedronka jest najczęstszym miejscem zakupów spożywczych. Odwiedzalność Biedronki wzrosła od 2012 roku o 25 punktów procentowych.
Druga najbardziej popularna sieć to Lidl, w który w ‘ostatnim miesiącu’ zakupy zrobiło 52% badanych. Lidl również odnotował od 2012 roku bardzo duży wzrost odwiedzalności. Jest najczęstszym miejscem zakupów dla 9% Polaków. W odróżnieniu od Biedronki ma wielu klientów okazjonalnych, którzy mają inny, najczęstszy sklep.
Na trzecim miejscu znalazł się Kaufland, nazywany czasami hipermarketem dyskontowym. Zakupy w nim robi 34% Polaków, dla 7% jest to najczęstszy sklep.
Na kolejnych miejscach uplasowały się hipermarkety Auchan, zwykłe sklepy osiedlowe, supermarkety
i hipermarkety Tesco, sklepy Żabka, Netto, Intermarche, hipermarkety Carrefour, Społem i inne sieci.
Dla niemal wszystkich sieci widoczny jest wzrost penetracji (liczby kupujących) w porównaniu do badania z 2012 roku. W znacznym stopniu wynika on z wzrostu liczby sklepów w ciągu ostatnich 5 lat. Jedynie dla hipermarketów Tesco i Carrefour nastąpił nieznaczny spadek.
Drugi wyraźny trend, to rosnące współkorzystanie z różnych sieci. Niemal wszyscy klienci dowolnej sieci robią też zakupy w Biedronce, a ponad 50% w Lidlu. W 2017 roku przeciętny klient robił w ciągu ‘ostatniego miesiąca’ zakupy w 4,1 sieciach, podczas gdy w 2012 roku tylko w 2,5 sieciach.

Oto 10 sieci handlowych, w których najczęściej robimy zakupy (odpowiadający mógł zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź).

1. Biedronka - 85 proc. wskazań
2. Lidl - 52 proc. wskazań
3. Kaufland - 34 proc.
4. Auchan - 30 proc.
5. Tesco (supermarkety) - 20 proc.
6. Tesco (hipermarkety) - 19 proc.
7. Żabka - 19 proc.
8. Netto - 17 proc.
9. Intermarche - 16 proc.
10. Carrefour (hipermarkety) - 16 proc.

Klienci są bardzo zadowoleni z pięciu sieci: Kaufland, Biedronka, Aldi, Auchan i Lidl. Warto zauważyć, że są to sieci prowadzące konsekwentną politykę niskich cen. Dla Biedronki i Lidla zadowolenie utrzymało się na podobnym, wysokim poziomie, jak w 2012 roku. Dla Kauflandu, Aldi oraz Auchan wzrosło w porównaniu z 2012 rokiem.

  • Lol 2018-01-25 08:10:48

    Badanie tyczy sie obszaru calej Polski, mimo to dyskonty I tak wioda prym. Na dalszych miejscach moga zmieniac sie sieci zaleznie od wojewodztwa i to byloby bardzo ciekawe.

  • dealz 2018-01-24 08:24:47

    aldi Leclerc Lidl Kaufland Auchan, Carrefour neutralny i żadnych polskich sklepów nie potrzeba a pan vv cóż polaczek i tyle kupujący polski chłam

  • Asdw 2018-01-20 22:32:05

    A gdzie jest Piotr i Paweł?

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7810

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.