Raport: 38 proc. respondentów pozytywnie ocenia ofertę sklepów na stacjach Orlen

Autor: PAP 22 lipca 2019 12:46

38 proc. respondentów pozytywnie ocenia ofertę sklepów na stacjach Orlen – wynika z raportu IBRiS „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce“. Dodano, że stacje paliw coraz częściej są wielofunkcyjnymi punktami sprzedaży. PKN Orlen był partnerem badania.

Jak wynika z badania IBRiS, co drugi Polak, który korzysta z usług stacji paliw pozytywnie ocenia szeroki asortyment oferty gastronomicznej Orlenu (50 proc.), co trzeci Shella (33 proc.) i nieco mniej (31 proc.) BP. "Jednocześnie Orlen z 38-procentami odpowiedzi jest liderem pod względem szerokiej oferty artykułów spożywczych i innych, takich jak prasa czy zabawki" - wskazano.

W raporcie czytamy, że na kolejnym miejscu plasują się stacje Circle K i Moya, które wskazało po 35 proc. pytanych oraz Lotos i BP z wynikiem 31 proc. Po za podium znalazł się Shell z wynikiem 28 proc. Najmniej uzyskały stacje Amic oraz Huzar: odpowiednio 17 proc. i 6 proc. wskazań.

Jak ocenia szef ośrodka badania opinii publicznej IBRiS Marcin Duma, "stacje paliw wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, w coraz większym stopniu przeobrażają się w wielofunkcyjne punkty sprzedaży". Podkreślił, że "zmiany społeczne oraz ograniczenie handlu w niedziele powodują, że klienci stacji oczekują oferty kompletnej, która pozwoli im w jednym miejscu zrobić zakupy do domu, zatankować samochód, odebrać przesyłkę pocztową, a także skorzystać z punktu gastronomicznego".

Duma dodał, że firmy, które rozumieją potrzeby rynku są doceniane i premiowane pozytywnymi ocenami. Wskazał za raportem, że już więcej niż co trzeci Polak (39 proc.), który korzysta z usług stacji paliw, wybiera je z powodu miłej i profesjonalnej obsługi, co czwarty (27 proc.) ze względu na wysoką jakość oferowanego paliwa.

Z badania IBRiS wynika, że wśród liderów jakości obsługi są Orlen (81 proc.), Shell i BP z wynikiem po 68 proc., na AMIC - dawniej Lukoil wskazało 44 proc. pytanych, na Huzar 39 proc. "Podobnie ankietowani wypowiedzieli się w sprawie jakości oferowanego przez stacje paliwa. Najwięcej pozytywnych odpowiedzi uzyskał Orlen (73 proc.), następnie Circle K - dawniej Statoil (65 proc.), Shell (60 proc.), Amic (28 proc.), Huzar (20 proc.) i Moya - 15 proc. wskazań" - podano.

Raport powstał na podstawie zrealizowanych w czerwcu 2019 r. przez IBRiS wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI, N=1650) oraz metody jakościowej, przy zastosowani techniki FGI. Partnerem raportu był PKN Orlen.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,99

  • Śr

    6,71

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 989
Ilość aktualnych ofert: 287907

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.