Raport: 7 trendów kształtujących miejsca pracy przyszłości

Autor: dlahandlu.pl 5 lipca 2018 11:44

Raport: 7 trendów kształtujących miejsca pracy przyszłości Fot. Shutterstock.com

Sodexo ogłosiło tegoroczną edycję Global Workplace Trends, zawierającą analizę trendów kształtujących miejsca pracy w 2018 roku. Raport opisuje czynniki, jakie będą kształtować przyszłość rynku pracy oraz pokazuje jak samopoczucie pracownika wpływa na jego zaangażowanie, a także na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.

Tegoroczny raport skupia się na 7 trendach wokół tematu potrzeba rozwoju kolektywnej inteligencji we wszystkich dziedzinach miejsca pracy. Mowa w nim o takich obszarach jak:

Pokolenie Z: Wraz z wysokimi oczekiwaniami w zakresie dostępnej technologii, elastyczności pracy, przy jednoczesnej koncentracji na dobrym samopoczuciu, Generacja Z zmienia organizację w nowy sposób.

Internet Rzeczy (IoT): kształtowanie przyszłości miejsc pracy: środowiska pracy oparte na IoT przyczyniają się do angażowania przedsiębiorstw i ich pracowników w bardziej efektywny sposób po-przez wyższy komfort przestrzeni pracy, elastyczność, wyższą precyzję procesów, a ostatecznie jakość życia wszystkich.

Emocjonalnie inteligentne miejsca pracy: Inteligencja emocjonalna stała się kluczowym zestawem umiejętności dla wszystkich wiodących przedsiębiorstw oraz ich liderów. Miejsce pracy może być inteli-gentne emocjonalnie poprzez umożliwienie pracownikom przyniesienia pełnego spectrum swoich emocji do pracy, a także dostosowanie tychże do podstawowych ludzkich potrzeb i indywidualnych motywacji.

Zasoby w ekonomii współdzielenia: Wszystkie firmy, które wybiegają swoimi wizjami w przyszłość, przekształcają obecnie swoje modele biznesowe w takim kierunku, by jak najskuteczniej korzystać z dobrodziejstw ekonomii współdzielenia.

Nowy wymiar równouprawnienia: By stworzyć prawdziwie zrównoważone płciowo miejsce pracy, przedsiębiorstwa muszą przeanalizować bariery, które ograniczają kobiety w rozwinięciu ich potencjału, a także wdrożyć transformację kulturową poprzez zaangażowanie swoich liderów.

Zarządzanie kapitałem ludzkim 3.0: Nowa era zarządzania kapitałem ludzkim opiera się na integracji wszystkich dostępnych technologii i programów (szkolenia, uznanie, dobre samopoczucie w miejscu pracy) w celu przekształcenia doświadczania pracy w doświadczenie życiowe. Celem zarządzania kapi-tałem ludzkim 3.0 jest ulepszanie i pogłębianie doświadczeń pracowników, a przez to wspieranie rozwoju zatrudniających ich przedsiębiorstw.

Pracownicy: nowe otwarcie na odpowiedzialność społeczną przedsiębiorstw: Dziś pracownicy są decydującą stroną w obszarze kształtowania strategii CSR. Dla odpowiedzialnych społecznie przedsię-biorstw prowadzenie dialogu z kluczowymi interesariuszami, którymi są pracownicy, jest niezbędne do osiągnięcia jej jak największego zaangażowania w pracę na rzecz lepszej przyszłości dla wszystkich.

– Rozwój nowoczesnych technologii i różnorodność zespołów funkcjonujących w firmach redefiniują wyzwania stojące przed organizacjami, zwłaszcza w kontekście zatrudnienia i utrzymania wartościowych pracowników. Jesteśmy świadkami rewolucji zarządzania kapitałem ludzkim 3.0. Firmy w Polsce coraz częściej sięgają po zaawansowane technologicznie rozwiązania skoncentrowane na człowieku i jego potrzebach, takie jak np. platformy do budowania indywidualnych programów motywacyjnych opartych na świadczeniach pozapłacowych. A to właśnie one stanowią ważny element w walce o talenty i zaangażowanych pracowników i pozwalają wykorzystać w pełni potencjał różnorodnych zespołów – komentuje Arkadiusz Rochala, dyrektor wykonawczy, wiceprezes zarządu ‎Sodexo Benefits and Rewards Services.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7889

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 560100

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.