Raport: Co decyduje o zmianie nawyków zakupowych słodyczy?

Autor: dlahandlu.pl 27 września 2018 10:11

Raport: Co decyduje o zmianie nawyków zakupowych słodyczy? fot. ASM Group

Dodatki do produktów w postaci małych gratisów są zachętą przy podejmowaniu decyzji zakupowych w przypadku słodyczy i przekąsek. Tak wskazują wyniki badania, które zostało przeprowadzone na zlecenie ASM Group**. Dodatkowo, aż 20% polskich konsumentów przyznaje, że kierują estetyką. Szczególnie, jeśli szukają czegoś na prezent.

Badanie pokazało, jak dużymi entuzjastami oryginalnych i ładnych opakowań są kupujący. Estetyczna etykieta produktu może decydować o zmianie nawyku zakupowego znacznie częściej niż przy nabiale i produktach mrożonych. W tym przypadku, niewielka różnica cenowa związana z atrakcyjniejszym opakowaniem jest łatwiej akceptowalna, zwłaszcza dla osób szukających słodkich prezentów dla bliskiej osoby – komentuje Urszula Stałowska-Homa, dyrektor zarządzająca w Gruppo Trade Service Polska, spółce należącej do ASM Group.
Wyniki badania wskazują również, że także w grupie słodyczy i przekąsek istotną rolę odgrywa „dobry” skład oraz polecenie z ramienia autorytetu. Konsumenci szukają na opakowaniach również informacji o składnikach wpływających pozytywnie na zdrowie.
Jednym z najsilniejszych czynników wpływających na zmianę nawyku zakupowego jest rekomendacja konkretnego produktu przez osobę uważaną za autorytet. Jeśli np. znany trener personalny poleci go to jest duża szansa, że znajdzie się w koszyku zakupowym, gdyż to właśnie takie informacje mają często wpływ na ostateczną decyzję zakupową - dodaje Urszula Stałowska-Homa z Gruppo Trade Service. Uważam też, że coraz więcej osób czyta i będzie czytać informacje o produkcie, szukając dla siebie najlepszego składu. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się polskie produkty. Badani zapytani o to, które marki należą do firm z polskim kapitałem mają jednak kłopot z odpowiedzią. Co ciekawe, spora część konsumentów kupuje słodycze i przekąski pod wpływem impulsu, a zachęca ich do tego egzotyczny lub nowy smak – opowiada Urszula Stałowska-Homa. 
**Jakościowe badanie „Z perspektywy klienta” zostało wykonane w kwietniu 2018 r. na zlecenie ASM Group S.A. przez Rubikom Strategic Thinking. Przeprowadzono je w sklepach o różnej wielkości w Katowicach, Łodzi i Warszawie. Wzięło w nim udział 60 rozmówców. Podczas badania było również obserwowanych 300 osób robiących zakupy. Pytania ankiety dotyczyły m.in. nawyków konsumenckich i zwyczajów zakupowych Polaków.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.