Raport DHL: Uruchomienie handlu międzynarodowego daje e-sprzedawcy 10 proc. wzrost

Autor: dlahandlu.pl 23 lipca 2018 12:37

Raport DHL: Uruchomienie handlu międzynarodowego daje e-sprzedawcy 10 proc. wzrost Fot. Shutterstock

E-handel transgraniczny jest potężną i dynamiczną branżą rosnącą w tempie ok. 25 proc. rocznie – czyli na poziomie rzadko dostępnym dla większości rynków detalicznych – wynika z raportu DHL Express. Wzrost segmentu przełoży się na jego 22 proc. udział w globalnym rynku e-commerce. Generuje to nieporównywalną szansę na skalę globalną, na którą powinien zwrócić uwagę każdy sprzedawca detaliczny.

Jak wynika z raportu „The 21th Century Spice Trade, Przewodnik po możliwościach transgranicznego handlu elektronicznego”, po uruchomieniu handlu międzynarodowego e-sprzedawcy mogą liczyć na 10% wzrost sprzedaży. Ok. 20% transgranicznych transakcji zakupu ma wartość powyżej 200 dolarów –  to udział wyższy niż na krajowych rynkach e-handlu, zapewniający szczególnie wysoki potencjał zysku.

Ubrania i elektronika to znane od dawna, najlepiej sprzedające się produkty w handlu transgranicznym, lecz szansa kryje się w niedocenianych kategoriach, np. kosmetykach, środkach do pielęgnacji zwierząt oraz napojach i żywności czy sprzęcie sportowym. Każda z nich ma szczególny potencjał w segmencie premium. Z drugiej strony istnieje również znaczny popyt na transgraniczne usługi wysyłkowe wysokiej jakości – w niektórych przypadkach dotyczą praktycznie każdego produktu.

- Wysokiej jakości usługi wysyłkowe są niejako „karawanami” naszych czasów i popyt na nie będzie stale rosnąć. Klienci, kupując transgranicznie produkty premium, chętniej skierują się do sklepu oferującego dogodną, szybką i bezpieczną dostawę – mówi Michał Fafius, Mass Market Sales Manager w DHL Express.

Już co dziesiąty dolar amerykański w przychodach z e-handlu transgranicznego jest generowany właśnie w sektorze przesyłek terminowych. Sprzedawcy i producenci je oferujący rozwijają się 1,6 razy szybciej niż gracze, którzy usług tego typu nie posiadają.

Konsumenci kupują transgranicznie w podobnym stopniu zarówno w Europie, Azji, jak i w Ameryce Północnej. Główne przeszkody, które muszą pokonywać podczas kupowania za granicą, dotyczą logistyki, zaufania, ceny i doświadczenia. Wzmacnianie przewagi konkurencyjnej skojarzonej z dostępnością i zaufaniem jest zarówno motywacją, jak i strategiczną szansą dla większości transgranicznych sprzedawców detalicznych i producentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8174

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.