PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Raport: Firmy spodziewają się, że w tym roku e-handel wzrośnie o 6-15 proc.

Autor: dlahandlu.pl 10 grudnia 2019 12:14

Raport: Firmy spodziewają się, że w tym roku e-handel wzrośnie o 6-15 proc. Fot. za pixabay.com

Według raportu „Confidence Index 2019/2020”, przygotowanego przez firmy CBRE i Panattoni Europe, blisko trzy czwarte (74 proc.) respondentów wykazuje chęć inwestowania w logistykę i łańcuch dostaw w najbliższym roku. Zarówno firmy logistyczne, jak i przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe wykazują duży optymizm w kwestii planowanych na przyszłość nakładów inwestycyjnych, przewidując znaczące wydatki.

Najważniejszym wyzwaniem dla firm, niezależnie od branży okazała się presja płacowa – wskazało na nią 39% firm. Na drugim i trzecim miejscu wskazały presję cenową pochodzącą ze strony klientów oraz niedobór kierowców i pozostałych wykwalifikowanych pracowników.

Firmy logistyczne po raz kolejny skoncentrują się na redukcji kosztów oraz pozycji i postrzeganiu organizacji na rynku. 27% respondentów wskazało redukcję kosztów jako jeden z najważniejszych celów. Kolejne to pozyskiwanie nowych klientów, na równi ze zwiększeniem marży oraz utrzymaniem istniejącej bazy klientów.

W przypadku przedsiębiorców z branży wytwórczej i handlowej najważniejszym celem będzie optymalizacja wydajności i szybkości działań – jest to obszar konsekwentnie wskazywany przez respondentów od dwóch lat. Podobnie jak w przypadku dostawców usług logistycznych, kolejnym najważniejszym obszarem dla przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych okazała się redukcja kosztów. Dwa powyższe zagadnienia uzyskały w sumie ponad 60% odpowiedzi respondentów. Na trzecim miejscu uplasowało się wykorzystanie technologii w ramach operacji łańcucha dostaw.

Jak pokazuje raport, branża handlu elektronicznego w Polsce nadal rozwija się w bardzo szybkim tempie. - Pozostajemy liderem wśród krajów Europy. Widać to w pozytywnych opiniach wyrażonych przez naszych respondentów. Są świadomi wyzwań i mają plany jak im sprostać. Jako kluczowe czynniki rozwoju postrzegają wprowadzenie usprawnień technologicznych oraz rozszerzonych tzw. okien czasowych - zasad współpracy dla kontrahentów, w tym np. odpowiedniego awizowania transportów, a także zwiększanie zatrudnienia – mówi Michał Samborski, Head of Development, Panattoni Europe.

43% firm oceniło tempo rozwoju sektora handlu elektronicznego w 2019 roku na około 6-10%, a kolejne 43% wskazało bardziej optymistyczne prognozy na poziome 11-15%. Firmy logistyczne wykazują wyższy optymizm w tej kwestii niż przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe.

Zapytani o to, w jaki sposób ich organizacje zamierzają sprostać wyzwaniom wynikającym z rozwoju sektora handlu elektronicznego w 2019 roku, respondenci odpowiadali, że plany obejmują inwestycje przede wszystkim w usprawnienia technologiczne i rozszerzone okna czasowe – po 37% odpowiedzi. 14% zapytanych planuje dokonać inwestycji w dodatkowe zasoby, a konkretnie w siłę roboczą.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,62

  • Śr

    4,56

  • Min

    3,12

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7189
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.