Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Raport Intermarché: Ponad ¾ Polaków warzywa i owoce kupuje w supermarketach

Autor: www.dlahandlu.pl 21 lipca 2015 10:41

W ciągu ostatnich kilku lat zmieniły się zwyczaje żywieniowe Polaków. Blisko połowa ankietowanych deklaruje, że spożywa znacznie więcej warzyw i owoców niż 5 lat temu – wynika z raportu przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Intermarché. Co ciekawe ponad ¾ respondentów twierdzi, że najczęściej kupuje je w sklepach wielkopowierzchniowych.

To zmiana diety, dla większości Polaków biorących udział w badaniu „Warzywa i owoce – preferencje, zakupy i konsumpcja" przeprowadzonym w lipcu tego roku, ma największy wpływ na wzrost konsumpcji warzyw i owoców. Świadczy to o zwiększeniu świadomości społeczeństwa w kwestii wpływu nawyków żywieniowych na zdrowie. Nie bez znaczenia dla ankietowanych jest też łatwiejszy dostęp do świeżych warzyw i owoców oraz poszerzenie ich oferty w sklepach.

Blisko 90 proc. ankietowanych deklaruje, że je owoce codziennie lub częściej. Analogicznej odpowiedzi w przypadku warzyw udzieliło 82 proc. badanych.

Najważniejszym kryterium, jakim kierują się Polacy przy zakupie warzyw i owoców, jest ich świeżość – tak odpowiedziało aż 96 proc. osób przepytanych przez Millward Brown. Duże znaczenie ma jednak także pochodzenie produktów. Ponad ¾ respondentów twierdzi, że owoce i warzywa najczęściej kupuje w supermarketach. Sklepy osiedlowe wskazało 43 proc. ankietowanych, a targi 15 proc.

Na czele rankingu najczęściej konsumowanych owoców w Polsce uplasowało się jabłko (77 proc. odpowiedzi). Najpopularniejszym warzywem okazał się natomiast pomidor (55 proc.).

Polacy są ostrożni w próbowaniu nowych smaków – w ciągu ostatnich sześciu miesięcy aż 82 proc. ankietowanych nie spróbowało nieznanego warzywa, a 75 proc. owocu. Najczęściej powstrzymywała ich przed tym obawa, że nowy smak nie będzie im odpowiadał (tak twierdzi 30 proc. respondentów). Brak wiedzy na temat produktu, czy pomysłu na jego wykorzystanie w kuchni to kolejne czynniki zniechęcające Polaków do eksperymentowania. Najczęściej wskazywane warzywa, które badani wprowadzili do swojej kuchni w ostatnim czasie to bakłażan, batat i szparag, natomiast owoce to granat, awokado, liczi i mango.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.