Raport: Już czas, by detaliści rozpoczęli przygotowania do świątecznej sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 9 sierpnia 2018 10:15

Raport: Już czas, by detaliści rozpoczęli przygotowania do świątecznej sprzedaży Fot. Shutterstock.com

W swoim najnowszym raporcie „Festive Season” platforma reklamowa Criteo pokazuje, że konsumenci rozpoczynają zakupy świąteczne wcześniej niż kiedykolwiek i przedstawia TOP 7 trendów dla marketerów, by mogli wyjść naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom swoich klientów

Opierając się na bieżących trendach zaobserwowanych w 2018 roku, przewiduje się utrzymanie wzrostu udziału mobile, zwłaszcza transakcji dokonywanych z poziomu aplikacji.

 W okresie od Cyber Tygodnia do Sylwestra handel mobilny osiąga szczyt w godzinach przed i po pracy. Kupujący mogą się budzić i przeglądać lub wracać do domu i kupować. W dzień pracy prym wiodą komputery stacjonarne. Mobilne zakupy nadal są domeną nocy i weekendów. 23 grudnia 2017 r. (tuż przed Wigilią i Bożym Narodzeniem) okazał się być historyczny dla handlu mobilnego w Stanach Zjednoczonych: 48% wszystkich zakupów online zrobiono z poziomu smartfonów.

3. Dominują prezenty z listy TOP — i nie zawsze są to duzi gracze

W ubiegłym roku w okresie świątecznym zauważono trzy interesujące kategorie konsumenckie: oldschoolowe zabawki w nowej odsłonie, najnowsza elektronika użytkowa i produkty, które stały się znane dzięki YouTube. Czegoś podobnego można się spodziewać w tym roku. Formuła najgorętszych hitów prezentowych, które będą obowiązywać w tym sezonie, będzie najprawdopodobniej zbieżna z zeszłoroczną, inspirując do dawania więcej serduszek w mediach społecznościowych, dzielenia filmami pokazującymi radość i emocje związane z produktami typu cross-over.

4. Czarny Piątek nadal będzie rósł w siłę i coraz więcej kupujących będzie korzystać z internetu, niż kiedykolwiek wcześniej

Czarny Piątek – wywodzący się z kultury amerykańskiej – na całym świecie stał się zjawiskiem, skalą przypominający Cyber Tydzień II (tydzień między Świętami Bożego Narodzenia a Sylwestrem), kiedy to kupujący są zobligowani do zakupów poprzez karty podarunkowe czy oferty trwające tylko do końca roku. Czarny Piątek będzie dalej rósł - zarówno w internecie, jak i poza nim - według danych z całej Europy w ubiegłym roku sprzedaż w tym dniu wzrosła o 371% . W Polsce, mimo że Czarny Piątek jest obecny od kilku lat, nie jest tak powszechny jak w innych krajach europejskich. Jednak jego popularność rośnie. W ubiegłym roku około 23% Polaków dokonało zakupów świątecznych dokładnie tego dnia, licząc na znaczną obniżkę cen.

5. Cyber Week II będzie najlepszą ukrytą szansą

25 grudnia oznacza początek Cyber Week II, okresu w ciągu roku, kiedy to klienci zalewają rynek, aby skorzystać z ofert internetowych. Z kartą podarunkową w ręku, są gotowi by dogodzić sobie w okresie poprzedzającym Nowy Rok. W ubiegłym roku Wielka Brytania między 26 grudnia (Boxing Day) a 30 grudnia odnotowała wzrost AOV (średnia wartość zamówienia) na poziomie 28%. W Niemczech z kolei 29 grudnia odnotowano wzrost sprzedaży na poziomie 53%.


  • znicierpliwiony konsument 2018-08-10 12:48:27

    W sierpniu gdy 30 st. na dworze już powinno się wystawiać kozaki, płaszcze, swetry, czapki i szale. Obowiązkowo ustawione choinki i merry christmas!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,10

  • Śr

    5,19

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6533
Ilość aktualnych ofert: 270318

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.