Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Raport: Klienci jednorazowo zostawiają w restauracji 24 zł

Autor: dlahandlu.pl 12 stycznia 2016 12:03

Raport: Klienci jednorazowo zostawiają w restauracji 24 zł Profesjonalistów sektora gastronomii oceniają potencjał rynku jako rosnący, fot. za Forum Gdańsk

59 proc. badanych profesjonalistów sektora gastronomii oceniło potencjał rynku jako rosnący, a blisko 70 proc. z nich deklaruje chęć wprowadzania nowych trendów w swoim lokalu - potwierdza raport „Polska na Talerzu 2015” przygotowany w oparciu o badanie branży gastronomicznej.

50% właścicieli restauracji zauważa rosnącą ilość gości w swoich lokalach. Ponad jedna trzecia zadeklarowała zwiększenie obrotów względem poprzedniego roku, a kolejne 33% utrzymało wynik bez zmian. Według przedstawicieli lokali gastronomicznych, klienci za wizytę płacą średnio 24 zł.

„Średnia suma, którą klienci zostawiają w lokalach, to dowód na rosnącą popularność dań stosunkowo tanich i szybkich. Jest to także zbieżne z rosnącą popularnością posiłków przygotowywanych na określoną porę dnia - w tym wypadku głównie lunch, na którym wyrosła kategoria Street Food stanowiąca trend światowy.” – podsumowuje Szymon Kraus z organizacji Street Food Polska.

 Zdaniem ankietowanych, konsumenci przy wyborze lokalu kierują się przede wszystkim jakością dań (73%) oraz cenami (70%). Co istotne, wyniki te pokrywają się niemal całkowicie z deklaracjami klientów, którzy w konsumenckiej części raportu, na dwóch pierwszych miejscach umieszczali właśnie jakość oraz ceny, jako główne elementy oceny.

76% szefów uważa, że ważne jest profesjonalne podejście do gości, a 74% uznało obsługę zdolną do udzielenia rzetelnej informacji za ważną dla klientów.

Wdrożenie nowych trendów zadeklarowało blisko trzy czwarte ankietowanych, twierdząc, że wykorzystuje niektóre nowości w swoim lokalu. Do istotnych kierunków rozwoju branża zalicza również modę na posiłki przeznaczone na daną porę dnia (39%) oraz mniej kaloryczne jedzenie (32%). Do widocznych trendów należy także zaliczyć zmniejszanie wielkości porcji potraw na rzecz ich jakości oraz w celu osiągania lepszych efektów wizualnych.

Właściciele lokali gastronomicznych przyznają , że klika razy w roku dokonują dużych zmian w menu (32%). Zaledwie 15% traktuje ofertę jako stały element i niechętnie podejmuje się zmian.

Przedstawiciele branży zaczęli dostrzegać istotną rolę profesjonalnego przygotowania kadry, ale wskazują jednocześnie na wyzwania w zakresie znalezienia rzetelnych pracowników. Właśnie dlatego blisko 60% zadeklarowało, że inwestuje w szkolenia swojego zespołu.

„Branża gastronomiczna w Polsce jest jednym z szybciej rozwijających się obszarów, ale u podstaw tego zjawiska nie leżą tylko czynniki ekonomiczne. To zmiana przyzwyczajeń Polaków, większa otwartość i rosnący trend spędzania czasu poza domem, ze znajomymi, często przy dobrym posiłku. Właśnie dlatego rozwój tej branży w Polsce rozpatrujemy także w aspekcie jakościowym. Własna gastronomia to dla wielu coraz częściej styl życia oraz pasja i to wyraźnie widać w wynikach drugiej części raportu „Polska na Talerzu 2015” – podsumowuje Eric Poirier, Prezes MAKRO

Raport opracowany na podstawie badania IQS.

MAKRO ma obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi około 300000 mkw.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • bobo 2016-01-12 14:45:54

    24zł to chyba nie w Warszawie...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.