Raport: Konsumenci dóbr luksusowych są coraz młodsi

Autor: dlahandlu.pl 19 listopada 2018 12:15

Wartość globalnego rynku osobistych dóbr luksusowych takich jak biżuteria, zegarki, czy odzież wzrosła w 2018 roku o 6 proc. do 260 mld euro i w najbliższych latach ma szansę zwiększać się w tempie 3-5 proc. rocznie napędzana niesłabnącym popytem konsumentów z Chin, wynika z raportu firmy doradczej Bain & Co. To oznacza, że w 2025 wartość tego rynku może sięgnąć 320-365 mld euro.

Jeśli uwzględnimy wydatki na inne luksusowe dobra i usługi takie jak nieruchomości, środki transportu (samochody, odrzutowce, jachty), podróże czy kolekcje sztuki, to całkowita wartość światowego rynku dóbr luksusowych osiągnęła w 2018 roku 1,2 bln euro.

Popyt na dobra luksusowe nieprzerwanie generują konsumenci z Chin. Z szacunków Bain & Co. wynika, że ich udział w globalnych wydatkach zwiększy się w 2025 do 45% z około 32% obecnie. O ile dotychczas Chińczycy zaopatrywali się w dobra luksusowe zagranicą, teraz coraz więcej kupują w kraju. Ocenia się, że w 2025 zakupy dokonywane w Chinach będą stanowić połowę wydatków, jakie obywatele Państwa Środka przeznaczą na luksus.

Eksperci Bain & Co., którzy wraz z mediolańską Fondazione Altagamma już po raz 17 przeanalizowali rynek dóbr luksusowych, zwracają też uwagę na zachodzące na nim zmiany. Część z nich to efekt wpływu nowych technologii, a część ewolucji w zachowaniach konsumentów.

Wpływ technologii widać m.in. w rosnącej popularności e-handlu. Wartość sprzedaży przez Internet wzrosła w tym roku do 27 mld euro, co stanowi około 10% całkowitej sprzedaży dóbr luksusowych.

Analitycy Bain & Co. prognozują, że trend ten będzie kontynuowany i w 2025 zakupy w sieci będą
stanowić około 25% całkowitej sprzedaży. Ponadto, coraz więcej zakupów, nawet dokonywanych
stacjonarnie, będzie odbywać się przy udziale technologii. Nowe rodzaje płatności, wirtualna
rzeczywistość i IoT (internet rzeczy), to tylko niektóre z trendów, z którymi będą musieli zmierzyć się
producenci dóbr luksusowych.

Konsumenci dóbr luksusowych są też coraz młodsi. W 2025 roku już ponad połowę klientów będą
stanowiły osoby urodzone w latach dziewięćdziesiątych i później, czyli należące do pokolenia Y i Z. Ta
grupa ceni sobie indywidualizm, przywiązuje uwagę do marek, ale jest zdecydowanie mniej lojalna.
- Preferencje zakupowe Pokolenia Y i Z różnią się od tego, do czego są przyzwyczajone marki luksusowe. Młodsi klienci oczekują innowacji nie tylko w obszarze produktów, ale też w dziedzinie komunikacji z marką. Nie są jednak lojalni – powiedziała Katarzyna Wal, konsultantka Bain & Company Poland/CEE.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.