Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Raport: Łódź nasycona centrami handlowymi

Property News 12 sierpnia 2017 10:41

Ostatni rok na łódzkim rynku centrów handlowych nie przyniósł nowych inwestycji. Priorytetem było uatrakcyjnienie oferty handlowo-usługowo-gastronomicznej w działających obiektach. Taki trend utrzyma się także w najbliższych latach – podsumowuje firma doradcza Colliers International.

Mieszkańcy aglomeracji łódzkiej mają do dyspozycji blisko 1 200 sklepów w 16 centrach handlowych o łącznej powierzchni 555 tys. mkw. Nasycenie powierzchnią handlową wynosi 571 mkw./1 000 mieszkańców. Jedno centrum handlowe obsługuje zatem średnio 60 700 osób.

W ciągu dwóch najbliższych lat w mieście nie pojawi się żaden nowy obiekt, a przyszłe projekty znajdują się we wczesnej fazie planowania. Właściciele istniejących obiektów wciąż będą skupiać się na modernizacjach, rekomercjalizacjach i zmianach jakościowych.

Największe zmiany zachodzą w centrum handlowym Port Łódź, gdzie realizowany jest etapami plan modernizacji (lata 2016-2019). W centrum wyremontowano pasaże i strefę restauracyjną, stworzono nowe strefy relaksu i zabaw, a także zewnętrzne udogodnienia takie, jak stacja rowerów miejskich i siłownia „pod chmurką”. W planach pozostaje przygotowanie przestrzeni co-workingowej, nowych miejsc wypoczynku, zewnętrznych boisk oraz „psiego ogródka”. W centrum systematycznie pojawiają się nowi najemcy, zarówno wielkopowierzchniowi, jak Jysk czy Martes Sport, jak i mniejsi, tacy jak: Samsung, Medicine i Eurofirany. Zmienia się także oferta gastronomiczna Portu Łódź – swoje punkty otworzyły tu ostatnio restauracja Olimp i kawiarnia A. Blikle.

Nowości wprowadzają także inne łódzkie centra handlowe. W Sukcesji otworzyła się pierwsza w mieście restauracja Vapiano, w Manufakturze swoje sklepy uruchomiły marki Origins, U.S. Polo Assn. i Hego’s, a do grona najemców w Pasażu Łódzkim dołączyli Jysk, Only i Monnari.

Nowy projekt, Tkalnia (12 tys. mkw.), pojawi się natomiast w Pabianicach. Postindustrialny budynek ma zostać przebudowany na potrzeby centrum handlowo-rozrywkowego do 2019 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.