Raport: Marketing potrzebuje specjalistów IT

Autor: dlahandlu.pl 30 października 2018 12:09

Raport: Marketing potrzebuje specjalistów IT Fot. Shutterstock.com

Jeśli bot, to głosowy. I zdecydowanie „kobieta”. To dwa szczególnie warte podkreślenia wnioski z ostatniego raportu firmy Bynder State of Marketing 2018. Dla aż 90 proc. dyrektorów oraz specjalistów ds. marketingu największym wyzwaniem we wdrażaniu nowych technologii jest identyfikacja tych o rzeczywistym potencjale marketingowym. Po uporaniu się z nim, wybór coraz częściej pada na asystentów głosowych. Głównie dlatego, że najważniejszym determinantem decyzji o implementacji nowych rozwiązań jest zwiększenie zaangażowania klientów w interakcje z firmą – takiego zdania było 38 proc. respondentów.

Uczestnicy badania zapytani o najbardziej przełomowy, marketingowy trend tego roku na pierwszym miejscu wskazali personalizację interakcji ze społecznościami klienckimi. Jest ona ich zdaniem bardziej istotna niż influencer marketing czy rozproszenie treści (content atomisation) promujących produkty i usługi na wiele kanałów kontaktu.

– Koresponduje to z nowym, coraz szerzej obserwowanym trendem opti-channel. To skoncentrowanie się na jednym, najbardziej przypadającym do gustu danemu klientowi kanale interakcji i zaoferowanie najbardziej spersonalizowanych doświadczeń. Wciąż najczęściej dobieranym do tego celu narzędziem są aplikacje mobilne, jednak już na drugim miejscu firmy stawiają na wirtualnych asystentów głosowych. Głównie ze względu na szybkość obsługi zapytań i transakcji zakupowych z poziomu rozmowy z botem a także jego zdolność do „uczenia” się nawyków i preferencji klienta – dodaje Maciej Stanusch ze Stanusch Technologies.

Aplikacje pozostają priorytetem inwestycyjnym dla 68% marketerów, 40% z nich za najważniejszą inwestycję tego roku uważa implementację głosowych botów. To znacznie więcej niż w przypadku chatbotów, które są kluczową technologią dla 25% respondentów. Mniej istotne okazały się także rozwiązania bazujące na wirtualnej rzeczywistości (VR).

Przy wyborze wirtualnego asystenta głosowego, firmy zwracają uwagę przede wszystkim na jego ton. Istotne są również szybkość mówienia, akcent oraz…płeć. Aż 54% respondentów badania woli, by voicebot był kobietą. Jedynie 17% z nich uważa, że lepszym rozwiązaniem jest „pan asystent”, zaś 29% woli nie określać jego płci.

Ponad połowa dyrektorów i ekspertów ds. marketingu przyznała, że zwiększy zatrudnienie specjalistów IT, w tym deweloperów czy projektantów User Experience, jak również badaczy danych. Jest to ściśle związane z przebudową dotychczasowych kanałów kontaktu z klientami i implementowaniu w nich nowych rozwiązań. Jak przekonywał Gartner w jednej ze swoich ostatnich analiz, do 2021 roku marki będą w stanie zwiększyć swoje przychody z internetowej sprzedaży nawet o 30% poprzez wyposażenie swoich stron internetowych w systemy konwersacyjne.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Janusz Kamiński 2018-10-31 10:15:19

    Dlatego warto iść w IT. :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,99

  • Śr

    6,72

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7781

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.