Raport: Media społecznościowe głównym źródłem informacji dla Polaków

Autor: PAP 3 grudnia 2018 09:31

Raport: Media społecznościowe głównym źródłem informacji dla Polaków Fot. Shutterstock.com

Najważniejszych źródłem informacji dla Polaków w wieku w wieku 15 - 64 lat są media społecznościowe. Korzysta z nich codziennie 72 proc. z nich. Dla blisko połowy internet jest główną częścią życia – wynika z najnowszego raportu McKinsey & Company.

Firma doradztwa strategicznego McKinsey w raporcie pt. "Cyfrowi Polacy - przyśpieszenie e-rewolucji" przedstawia zmiany, które zaszły w ciągu ostatnich dwóch lat. Z przeprowadzonych badań wynika, że cyfrowi Polacy coraz częściej korzystają z najnowszych urządzeń z dostępem do internetu. Dokument pokazuje, że 94 proc. z nich, czyli o 16 punktów procentowych więcej niż w poprzednim badaniu, korzysta ze smartfonów, a podobny odsetek ma dostęp do sieci Wi-Fi (wzrost o 6 pkt. proc. w porównaniu do 2016 r.).

Polacy są podłączeni do sieci średnio przez 11 godzin dziennie, czyli o pięć godzin więcej niż w 2016 r. Przyczyną wysokiej średniej jest zsumowanie w badaniu czasu spędzonego online na różnych urządzeniach (np. jednoczesne słuchanie muzyki online i korzystanie z komunikatorów) - tłumaczą autorzy publikacji. W ciągu dwóch lat wzrósł (o 9 pkt. proc. do 44 proc.) odsetek respondentów, którzy twierdzą, że internet jest ważną częścią ich życia.

Z raportu wynika również, że rośnie rola komunikacji online, w tym przede wszystkim mediów społecznościowych. Dla 72 proc. cyfrowych Polaków są one codziennym źródłem informacji, wyprzedzając wszystkie tradycyjne rozwiązania, w tym radio, które 2 lata temu było najpopularniejsze. Podwoił się również odsetek Polaków korzystających z płatnych serwisów VOD, osiągając 17 proc.

Według autorów publikacji, mimo że masowo korzystamy ze smartfonów, nie opanowała nas jednak gorączka używania aplikacji w takim stopniu, jak miało to miejsce w Europie Zachodniej czy USA. Przeciętny cyfrowy Polak korzysta średnio z 14 aplikacji mobilnych, a Niemiec, Brytyjczyk czy Amerykanin z 30 - wynika z raportu.

"Postępująca cyfryzacja i popularność internetu wśród konsumentów zwiększa potencjał rozwoju przedsiębiorstw, jeśli chodzi o wykorzystanie nowych technologii cyfrowych. Tendencje te poprawiają też pozycję konkurencyjną polskich firm względem przedsiębiorstw z krajów Europy Zachodniej - podkreślił lider praktyki dóbr konsumpcyjnych i handlu w McKinsey oraz współautor raportu Wojtek Bogdan.

Wyraźnym przykładem tego trendu jest wartość towarów w branży e-commerce, która w Polsce rośnie o około 14 proc. rocznie. Dane rynkowe przeanalizowane przez McKinsey wskazują, że w 2017 r. jego wartość sięgnęła 38,4 mld zł.

"Zwiększająca się wartość tego rynku oznacza również, że konsumenci mają coraz wyższe oczekiwania" - dodał Bogdan. Przykładowo, do niedawna kluczowym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe była atrakcyjna cena. Dziś prawie tak samo ważna jest natomiast łatwa płatność oraz szybka i wygodna dostawa, a kupujący oczekują także szerszej obecności marek w mediach społecznościowych - wynika z badania.

Firma McKinsey zbadała zwyczaje i poglądy Polaków w wieku 15-64 lat, którzy korzystają na co dzień z internetu w domu lub w pracy w ramach pogłębionej ankiety przeprowadzonej wśród 1500 osób. Podobne badanie przeprowadzono 2 lata wcześniej. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6022

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.