Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Raport: Morele.net z najlepszym pozycjonowaniem w Google

Autor: dlahandlu.pl 25 października 2017 14:17

Dwie polskie platformy – Senuto oraz NapoleonCat – przygotowały raport o popularności marek z branży RTV i AGD na Facebooku oraz ich widoczności w wyszukiwarce Google w pierwszym kwartale 2017 roku.

Widoczność w Google

Patrząc na pierwszy kwartał 2017 roku i na to, jak prezentują się w organicznych wynikach wyszukiwania w Google firm z branży RTV/AGD, nie trudno zauważyć, że niekwestionowanym liderem w każdym przedziale jest morele.net. Serwis jest widoczny na największą ilość fraz zarówno w TOP3 (46 423 fraz kluczowych), TOP10 (125 647 fraz kluczowych) i TOP50 (382 049 fraz kluczowych).

Na drugim miejscu, tuż za nimi uplasowało się RTV EURO AGD i to w dwóch przedziałach – w TOP3 firma pojawia się w organicznych wynikach wyszukiwania na 40 446 fraz kluczowych, w TOP10 natomiast na 125 393 frazy kluczowe, czyli z niewielką stratą do lidera.

Trzecia pozycja w przedziałach TOP3 i TOP10 należy do mediamarkt.pl – dość duża strata do drugiego miejsca na podium w TOP3 – 25 040 fraz kluczowych czyli aż 15 406 fraz mniej niż RTV EURO AGD, w TOP10 mediamarkt.pl jest widoczny na 104 250 słów kluczowych.

Co ciekawe w przedziale TOP50 widoczne jest niewielkie przetasowanie, gdzie to mediamarkt.pl
zajmuje drugie miejsce w rankingu z 358 233 frazami kluczowymi w TOP50, natomiast trzecia pozycja przypadła RTV EURO AGD, który jest widoczny na 350 543 frazy kluczowe w tym przedziale.

 

Widocznośc na Facebooku

W pierwszym kwartale 2017 niekwestionowanym liderem w branży RTV/AGD pod kątem popularności na Facebooku był Samsung (1 396 252 fanów), który jako jedyny zgromadził na swoim fanpage’u ponad 1 mln fanów. Na drugim miejscu, jednakże daleko za liderem, bo ze stratą ponad pół miliona fanów, znalazła się marka Dyson (886 857 fanów). Trzecie miejsce zaś przypadło w udziale marce Media Expert (312 778 fanów), której po piętach deptał Media Markt Polska (312 150 fanów).

Największy wzrost popularności (1 029%) w ciągu roku zanotował Indesit, zwiększając liczbę swoich fanów ponad 10-krotnie. Warto zauważyć, że w pierwszym kwartale 2016 marka ta gromadziła wokół swojego facebookowego profilu niecałe 15 tys. zainteresowanych użytkowników. Kolejne wyróżnienia pod kątem szybkości pozyskiwania fanów należą się markom Dyson (396%), MG home (263%), SodaStream (234%) oraz Solgaz (194%). W analizowanym okresie zaledwie 3 marki odnotowały spadek popularności. Najwięcej fanów, bo ponad 5,5 tys. stracił Panasonic (spadek na poziomie 4%). Nieco mniej Amica (ponad 3 tys. fanów, spadek na poziomie 3%) oraz Beko (1%).

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • urik 2017-11-19 17:17:05

    Jesli chodzi o ME to nawet gdyby nie, to i tak sa mocarzami. Z malutkiej firemki tak się rozrosnąć...

  • Areq 2017-11-18 11:08:10

    Z tego co widziałem w online marketingu to chyba media expert powinno być, ale te dane to się różnią wszędzie troche

  • doubla j 2017-11-08 13:39:16

    jeśli chodzi o fejsa media expert to jest dla Polski tylko, ciekawe jak nr 1 i 2 z tego zestawienia... patrzył ktoś?

ZOBACZ WSZYSTKIE (9)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,14

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.