Raport On Board PR Ecco Network: Jak przetrwać rozbudowę centrum handlowego i nie stracić klientów?

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 7 stycznia 2014 13:29

Rozbudowa centrum handlowego to okres próby dla zarządców i utrudnień dla klientów. Jak maksymalnie wykorzystać trudny czas rozbudowy galerii handlowej na dotarcie do wszystkich zainteresowanych podpowiada firma On Board PR Ecco Network, publikująca raport „Jak sprostać wyzwaniom? Komunikacja centrów handlowych w dobie walki o klienta".

Rozbudowa centrum handlowego niejednokrotnie jest sposobem przetrwania na konkurencyjnym rynku, jak też szansą na pozyskanie większej liczby najemców i rozwijanie oferty. Badania przeprowadzone dla On Board PR Ecco Network przez SW Research dowodzą, że aż 80 proc. respondentów uważa, że rozbudowa czy też przebudowa galerii handlowych w ich okolicy przyniosła widoczne korzyści. Najczęściej wskazywaną korzyścią było powiększenie przestrzeni - 62 proc. Niemal połowa badanych (46 proc.) wyszczególniła również lepszy układ sklepów, 44 proc. zwiększenie liczby miejsc parkingowych, a 42 proc. powstanie sklepów odzieżowych.

Badania wskazują, ze młodsi konsumenci narzekają bardziej na utrudnienia związane z przebudową, niż osoby ze starszych grup wiekowych. Wśród respondentów w wieku 18-39, jest to aż jedna czwarta. Tymczasem w grupie powyżej 55 roku życia tylko 15 proc. badanych. Pokazuje to wyraźnie, że konsumenci, którzy wychowywali się w gospodarce wolnorynkowej wymagają od centrów handlowych więcej niż Ci przyzwyczajeni do zasad poprzedniego ustroju.

Jak maksymalnie wykorzystać trudny czas rozbudowy galerii handlowej na dotarcie do wszystkich zainteresowanych podpowiada Elwira Jastrzębska z On Board PR Ecco Network, współautorka raportu "Jak sprostać wyzwaniom? Komunikacja centrów handlowych w dobie walki o klienta".

Działania komunikacyjne powinny mieć określony harmonogram. Ważne jest, aby dla każdego etapu prac budowlanych czy remontowych odpowiednio przygotować działania komunikacyjne dopasowane do różnych grup klientów i najemców. Dobrym sposobem może być także wybór hasła czy motywu, pod którym zmiana będzie przebiegać.

Dobrą praktyką jest włączenie najemców w komunikację procesu zmiany. Wspólne działania, akcje promocyjne i przekazywanie klientom kluczowych informacji na pewno przełoży się na lepsze zrozumienie potrzeby i celów remontu czy przebudowy.

Zmiana godzin funkcjonowania Centrum to dla wielu klientów jeden z najbardziej frustrujących aspektów przebudowy. Wieloletnie przyzwyczajenia sprawiają, że zmiana godzin otwarcia powinna byc podana z odpowiednim wyprzedzeniem. Jeżeli zmienione godziny funkcjonowania przypadają w okresie ważnym dla klientów np. przed świętami, walentynkami itp. wydłużmy ten termin i rozważmy połączenie nowego grafiku z działaniami promocyjnymi np. happy hours etc. Należy pamiętać o odpowiednim sprofilowaniu przekazów i dopasowaniu ich stylu do wybranych kanałów komunikacji. W mniejszych miastach dobrze sprawdzą się media tradycyjne - lokalna prasa czy radio, w większych postawmy na te docierające bezpośrednio do klientów naszej galerii np. w social mediach. Informacja musi być widoczna i podana w przystępnej formie.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,60

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9199

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.