Raport: Polacy poprawili swoje nawyki żywieniowe

Autor: dlahandlu.pl 7 listopada 2018 10:54

Tegoroczny raport Cheers wykazał, że przeszło połowa Polaków zjada codziennie zalecane 4-5 posiłków. Pozostałe dane wskazują również na poprawę naszych nawyków żywieniowych. Po fast-foody sięgamy sporadycznie, włączamy coraz większą ilość owoców i warzyw do diety oraz chętniej czytamy etykiety i skład produktów – czynność tę deklaruje 68 proc. Polaków. Powód jest oczywisty – rośnie nasza świadomość na temat tego, co jemy.

Według badań przeprowadzonych przez Bakalland, aż 85 proc. Polaków zwraca uwagę na jakość produktu spożywczego. Z kolei 67 proc. respondentów badania odpowiedziało, że zwraca uwagę na pochodzenie żywności. To świadczy o rosnącej w nas świadomości na temat tego, co ląduje na naszych talerzach.

 – Nie ulega wątpliwości, że zmieniające się trendy wpłynęły na naszą samoświadomość dotyczącą tego, co jemy. A chcemy jeść nie tylko smacznie, ale i zdrowo. Jeszcze kilka lat temu większość z nas nie poświęcałaby czasu na sprawdzenie, jak smakują suszone owoce goji, które dziś są popularną bazą do shake’ów, sałatek i owsianek oraz znajdują swoje miejsce w batonach proteinowych. Świadomość żywienia wzrasta – mówi Jakub Mauricz, trener, dietetyk i ekspert Trendbooka Bakalland.

Aż 96 proc. Polaków sięga po przekąski. Dlaczego tak chętnie je wybieramy? Jednym z najważniejszych czynników jest życie w biegu. Często pod wpływem impulsu sięgamy po niezdrowe przekąski, które dostarczają nam pustych kalorii. Istnieją jednak zdrowsze opcje przekąski „on the go”, m.in. pestki i orzechy. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7507

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.