PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Raport: Przekąski to element kultury, tradycji oraz poczucia tożsamości

Autor: dlahandlu.pl 19 listopada 2019 12:49

Z najnowszego raportu Mondelēz International wynika, że coraz częściej sięgamy po przekąski, które odgrywają istotną rolę zarówno w żywieniu, czy szeroko pojętym dbaniu o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne, jak również w relacjach międzyludzkich. Jak pokazuje badanie, 6 na 10 dorosłych osób twierdzi, że woli jeść więcej małych posiłków w ciągu dnia zamiast kilku większych (59 proc.), przy czym młodsi konsumenci lubią przekąski zdecydowanie bardziej niż posiłki – w tym przypadku liczba ta wzrasta do 7 osób na 10 wśród badanych Millenialsów (70 proc.).

Badanie przeprowadzono rok po tym, jak Mondelēz International wprowadził na całym świecie nową, długoterminową strategię odpowiedzialnego spożywania przekąsek - snacking made right.

Mondelēz International ogłosił dzisiaj pierwszy raport pod nazwą State of Snacking. Globalne badanie trendów określa rolę, jaką przekąski odgrywają na całym świecie w zaspokajaniu potrzeb konsumentów, które dynamicznie zmieniają się w związku z intensywnym stylem życia ludzi. Badanie pokazuje, iż na całym świecie wzrasta znaczenie przekąsek, a regionalne podobieństwa określają sposób, w jaki przekąski wpływają na przyszłość żywności, odpowiadając na szereg potrzeb w naszym codziennym życiu.

Raport o trendach na rynku przekąsek, opracowany we współpracy z firmą badawczą The Harris Poll – uzupełnia globalną wiedzę Mondelēz International na temat tego segmentu, o nowe badania przeprowadzone wśród tysięcy konsumentów w dwunastu krajach. Raport ukazuje, że ludzie na całym świecie coraz częściej spożywają przekąski. Szczególnie że 6 na 10 dorosłych osób twierdzi, że woli jeść więcej małych posiłków w ciągu dnia zamiast kilku większych (59 proc.), przy czym młodsi konsumenci lubią przekąski zdecydowanie bardziej niż posiłki – w tym przypadku liczba ta wzrasta do 7 osób na 10 wśród badanych Millenialsów (70 proc.).

Poniżej skrót ważnych i ciekawych wniosków z ww. raportu:

Nasze postrzeganie żywności zasadniczo się zmienia.

1.       Rola żywności w dbaniu o zdrowie i samopoczucie staje się coraz ważniejsza dla konsumentów na całym świecie. Znacznie częściej zastanawiają się, jaki wpływ na ich samopoczucie oraz zdrowie psychiczne i fizyczne ma spożywanie mniejszych porcji – przekąsek.

-   Dla ponad 8 z 10 osób wygoda (87 proc.) oraz jakość (85 proc.) należą

do najważniejszych czynników wpływających na wybór danej przekąski.

-   80 proc. konsumentów szuka zdrowszych wariantów przekąsek, produkowanych

z troską o środowisko.

-   71 proc. dorosłych twierdzi, że przekąski pomagają im kontrolować głód i liczbę dostarczanych kalorii w ciągu dnia.

2.       Sprawianie sobie drobnych przyjemności w ciągu dnia nadal odgrywa ważną rolę.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7520
Ilość aktualnych ofert: 501740

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.